2008-01-28

Telefonterror

Så fort en kropp nedsänkes i vatten så ringer telefonen! Eller som i mitt fall så fort jag någon gång om året försöker sova middag ringer den j-ln konstant!

I vanliga fall ringer det aldrig, teensen messar eller ringer från deras mobiler. Det kanske ringer en gång per dag på den ordinarie telefonen. Men skulle jag någon gång försöka se ett TV-program vilket händer en gång i veckan eller sova middag som sagt då startar rena telefonterrorn. Det är felringningar, gamla kompisar jag inte hört av på evigheter, försäljare, kompisar till teensen och exmaken!

I grund och botten är jag övertygad om att det är exmaken som ligger bakom detta. Han är anställd på det som förr kallades Televerket så han har säkert lagt in en bugg eller en spaning på min telefon som skickar en signal om när jag är i viloläge och då kopplas all världens samtal till mig.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som du någon makt inte vill att du ska vila (men bra TV-program som kommer så sällan är INTE meningen att man ska få se, det finns det en lag på). Hoppas du är bra i knät, lät otäckt ?? Har du verkligen kollat upp ordentligt, du skrev ju att du svimmade och allt vad det var ?

séra Jónatan sa...

Det är så att det är du som är unik och utsätts för Murphys lag. Det är det enda tänkbara teorin jag har nu.

Anonym sa...

Murphys lag
formulerades 1949 av den amerikanske flygvapeningenjören kapten Edward A Murphy: "Om det finns två eller flera sätt att göra något på, och ett av dem kan ställa till katastrof, så kommer någon att göra på det sättet, Förr eller senare." Murphys lag är inte ett annat namn på lagen om alltings jävlighet. Ed Murphy var perfektionist och ansåg att fel kunde förebyggas - om man kollade och dubbelkollade och garderade sig även mot de mest osannolika fel. "Besserwissern har talat"

séra Jónatan sa...

Tack för förtydligandet. I det här fallet skulle man kunna ha använt båda lagarna för att förklara det som hände, eller hur?

Anonym sa...

Murphys lag del 2 säger att allt som kan gå åt pipsvängen gör det. Och skulle det inte gå åt pipsvängen så kommer det att visa sig att det hade varit bättre om det hade gjort det!
Märkligt är det i allafall detta ringande..:-)
Gatuflickan: Njag avvaktar lite, tycker knäet verkar bättre.. Jag och sjukvård.. hrmm