2008-01-30

Barns tankar om värdsliga och andliga ting

Fick lite uppiggning av gatuflickan jag måste dela med mig av. Barns synpunkter på värdsligt och andligt. Det var på norska men de roligaste har jag översatt: Håll tillgodo!

* Det är prästen som bestämmer när man ska grävas ner. Han skickar några till ålderdomshemmet och så gräver han ner dom som blir över.

* Jag vill inte begravas när jag blir gammal för jag klarar inte av att andas under jorden och så är det äckligt att få massa jord i näsan. Då är det bättre att bo på ett ålderdomshem.

* Om pappans frö inte träffar mammans ägg så blir det bara en vanlig omelett.

* Guds fru heter Gudmor. Hon är mamma till alla hans barn; Moses, Jesus och jultomten.

* Gud heter egentligen "Den allmänpraktiserande härskaren i himlen och på jorden. Han bestämmer allt hela tiden. Förr hette Gud "Liemannen"

* Om man inte kan få barn kan läkarna göra det i ett provrör. Men dom flesta barn görs med ett vanligt rör.

* Att vara ängel är ett typiskt kvinnoyrke.

* Om Gud hade hållt det han lovade om att låta alla barnen komma till honom så hade vi inte behövt några dagis.

Ja jag fick mig i allafall dagens goda skratt!

Inga kommentarer: