2008-01-10

Kramp i ögat

Jag är inte bara en ambivalent människa jag är även oerhört tankspridd. Ni kan inte ana hur många gånger jag hittat de mest märkliga saker i kylskåpet och skafferiet. Mina nyklar, plånbok och mobil försvinner så fort jag lagt dom i handväskan. I panik rotar jag runt utan att se ett dyft. Ibland ser jag dom inte trots att jag tittar på dom. Jag är även en sån där toka som springer omkring med glasögonen på näsan och undrar vart dom är!

Kära pojkvännen älskar att berätta historien om när jag blev "bestulen" på min plånbok. Jag polisanmälde och spärrade alla kort samt beställde hem nytt körkortsunderlag. Han frågade gång på gång om jag letat ordentligt i bilen. Jodå! jag hade letat noggrant, mycket nogrant både med ögon och händer. Jag hade to m vilda tankar på vilken elev det var som bestulit mig. Efter någon dag lånar pojkvännen bilen och det första han ser mellan sätena är ju givetvis min plånbok!

Det straffar sig att vara tankspridd och förvirrad. I dagarna två har jag lyckats glömma mina glasögon hemma. Att jobba framför en dator i stort sett hela dagen utan glasögon är inte att rekomendera. Jag har som kramp i ögonen och ont i skallen.. så nu mina vänner säger jag godnatt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Puss på dig snygging! Kul att hitta din blogg...Läser med spänning och kanske presenterar mig senare...:)

Anonym sa...

"ow en anonym beundrare/beundrarinna:-) Spännande.. Ge mig ledtrådar så jag får gissa vem du är..

Anonym sa...

Om du inte hinner glömma vem jag är eller hitta till bestämt ställe så ska vi självklart ses under 2008. =)

Anonym sa...

ACA Hoppas det för jag misstänker någon form av alzheimers light. Men osm du rasar i vikt kanske jag inte längre känner igen dig! Hälsa Kjelle om ni lunchar :-) Såg inbjudan på FB

Anonym sa...

Kul att höra att fler än jag är disträ...Historien med plånboken har to m nått mina öron, fast vi just lärt känna varann...