2008-01-13

43


Ni som läst liftarens Guide till glaxen vet att svaret på frågan om vad som är livets mening är 43. (Måtte jag inte ha fel. Skit samma om jag har fel. En siffra hit eller dit spelar ingen roll. Nu bestämmer jag att det är 43.)

Halvvägs i livet, kanske mer. hur gick det här till? Jag som nyss tog studenten och knappt har kommit över min studenttid på universitetet. Det känns som igår mina småtroll började i skolan och jag förfasades över vad stora dom blivit. Nu ska den ena välja till gymnasiet och den andra börjar 9´an!! Men snälla, det var ju jag som gick på gymnasiet nyss!!!

Tiden går fort, rasande fort. Trots det så gillar jag den tid som är nu. Sen jag fyllde 40 (Vilken j-a fest det var, folk pratar om den än :-) har det bara gått spikrakt uppåt. Det där gamla töntiga ordspråket som säger att livet börjar vid 40 stämmer. Det enda som inte är så kul, är ju kroppens förfall. I ett sällsynt anfall av fåfänga köpte jag den där mirakelmotrynkorkrämen Boots no7. Glad i hågen har jag smort in mig morgon och kväll, men inte f-n har mina rynkor reducerats inte, en har snarare djupnat! Snacka om lurad:-)

Idag ska det kalasas lagom lugnt. Jag är ingen älskare av tårta sån när faster med familj kommer kl 15.00 blir det "afternoon tea". Några tjejkompisar kommer i afton på räkor och vitt vin. Det bästa med att fylla år är att det blir en fin anledning till att ta sig tid och träffas.

Och paketen såklart, man får inte glömma paketen..;-)

12 kommentarer:

Anonym sa...

o grattis förresten...en öl på östra mark kanske!?

Anonym sa...

Ja det var tider det.. jag minns min 25-årsdag som firades på Östra Mark..!!!

Anonym sa...

De är värre att fylla 53!!!Då vet man att man definitivt har passerat gränsen för halvtid.

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen! Hoppas det blir lite tårta och många paket...

Anonym sa...

GRATTIS förresten!
Vill du att jag ska sjunga? Jag kan spela in en liten truddelutt och skicka med mobilen....

Anonym sa...

grattis, pangbruden. jag hittade hit via PapaMac - en barndomsvän till mig...

Lotta sa...

Har iofs inte läst "Liftarens guide..." själv och vill på intet sätt vara någon besserwisserbibliotekarie, men jag är nästan säker på att svaret i boken är "42". Stort grattis på födelsedagen!

Att inte gilla tårta förresten är mycket mysko för sonen som t o m önskat sig grön tårta i julklapp. Han bröt fullkomligt ihop häromdagen när kompisen på dagis skulle hem och äta tårta på sin födelsedag och sonen trodde att tårtan skulle ta slut så att han inte skulle få smaka någon på kalaset några dagar efter. Katastrof!!! :-)

kram
Lotta

Lotta sa...

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhn nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnpppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppåååååååääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää

(Evelina hälsar och grattar på födelsedagen)

Anonym sa...

Din bästaste vän och jag har oxå diskuterat det här med rynkor. Vi tror de kommer beroende på en massa saker, men framför allt är det viktigt att ha roligt för då får man mindre rynkor !! De rynkor man då har är trevliga skrattrynkor. Boots, Lancome, sorry...

Anonym sa...

Grattis förresten på födelesedagen !!

Pangbruden sa...

Tack alla för fina gratulationer! Nu är jag mnsann en riktig pangkärring:-)

Anonym sa...

Pirrmannen som gilar den boken säger att svaret är 42! Jag har inte läst den < är det värt att läsa den AMie? Undra Victoria