2008-01-25

Längtar till tävling


Mina vapen är mina idrottsredskap, det vill jag noga understryka. Som alla idrottare vill man ha det som passar en själv. Man är väldigt noga med materialet. Vissa märken på pistoler passar vissa bättre än andra. Kolvens utformning och hur trycket är ställt. Man har olika krav på siktskårans bredd mm. Jag är väldigt petig med vilken ammunition jag använder. Olika ammos fungerar olika bra i mina pangar. Jag vill gärna skjuta med olika pangar och ammo i precisison och snabbskytte. Det här kan tyckas som "löjligt" men jag lägger ner så mycket tid och pengar på min sport, och jag tävlar inte bara för att det är roligt, jag har vinnarinstinkter.

I höstas köpte jag mig en ny B-pang (.32) B skyttet är det jag är bäst på och jag har uppnått ett flertal fina resultat och tagit en och en annan skalp. Detta med den pang jag använt under ett par år. Vi är helt samkörda den och jag och jag är väldigt trygg med den, vet hur den fungerar. Jag har lånat den av KP för det är svårt att hitta fina B pangar i det märke jag helst använder. Men nu har jag fått tag på en jättefin, jag har skjutit in mig och kolven är anpassad för mig, rekylfjädern bytt etc. På söndag ska det premiärtävlas och det ska verkligen bli spännande. Inte nog med att jag ska tävla med ett nytt vapen , jag har även kvalificerat mig till högsta tävlingsklassen (klass 3, riksmästarklass) så det innebär att jag numera måste fightas mot Sverigeeliten.. Ni vet Landslagsskyttarna etc. Såna som KP..

Det närmsta året kan jag knappast räkna med några vinster utan får harva i nedre delen av resultatlistorna. Det är mentalt svårt att gå upp en klass och deras lägstanivå motsvarar min högstanivå. Men det är en fantastisk utmaning och jag lovar, jag ska göra allt för att klippa en och annan skalp även i år. KPs skalp är den jag strävar mest efter :-)

Nå är jag nu orolig och nervös inför helgen? Nytt lite oprövat vapen, högre tävlingsklass får det mig att darra till?.. Nej icke heller.. Jag är helt excalterad! Kan inte bärga mig! Tänker skytte, pratar skytte drömmer om det. Kolvarna är så underbara att jag knappt kan ge mig till tåls innan jag får ut på rundan. Och min nya gummikolv till revolvern har kommit från USA, nu blir det ordning på det skyttet med ska ni se.. Detta gör mig lycklig!

Märker ni, jag är rena rama Kamikazeskytten som längtar så efter att få spö av Sveriges bästa gubbar och gummor.

Antingen det eller så har jag och min hjärna brist på kolhydrater.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läste:
"Man har olika krav på skitskårans bredd".
Men så sköt jag nästan sämst i lumpen också.

Anonym sa...

Förvånar mig inte Dr S.. Ha ha ha hah a

Anonym sa...

Tänk jag känner igen det du skriver. Jag har ochså fått en gummikolv till KPs revolver så den skall provskjutas på lördag och snart har jag en ny B-pang också så nu längtar man ut på tävlingar och se om investeringarna ger nya mentala krafter. Dessutom har jag ju blivit av med en konkurent omklasssegrarna:-) Håll i på lördag jag hejar på dig och Ynglet.

Anonym sa...

Längtar efter att få spö.... du har brist på kolhydrater. Till skillnad från mig så är du mycket tvlingsinriktad

Anonym sa...

Gammis: Jag som hade hoppats på att ni skulle följa med? Vi snackas på lördag om det.

Bästaste: om du bara visste vad tävlingsinriktad jag är.. ;-)

Anonym sa...

Ja, det var mycket text och lite förstod jag, men vad jag förstod att här har vi en som är heltänd på sitt fritidsintresse - härligt ! BLir spännande att följa din och KPs interna strider, kan bli riktig såpa kanske ? Må bäste skalp vinna (och att ingen ger sig pga husfridens skull, sånt trams vill vi inte höra talas om..)

Anonym sa...

Gatuflickan: KP skulle ALDRIG ge bort en endaste poäng vare sig till mig elelr någon annan. HAN har tävlingsinstinkter han. Men så är han både svensk och nordisk mästare många gånger om.. Men han är en bra back-up

Anonym sa...

hmm, jag trodde att du redan hade tagit hans skalp.

Anonym sa...

Malte: Bara hans hjärta.. pengar har jag egna..och hus med.. hårskalpen var borta för länge sen :-)