2008-01-23

Glada familjenyheter serverat

Jag har blivit bortskämd ikväll. Allehanda godsaker till kvällsmat och glada familjenyheter serverades minsann.

Varit hos min faster på ompyssling och kvällsmat. Allt från Toscanskt bröd (åt jag inte nej) till serranoskinka och gorgonzola (åt jag massor av) var framdukat. Till dessert den finfina nyheten att min äldsta s.k plast eller bonuskusin ska få en bäbis till hösten tillsammans med sin man. (Äntligen!)

Nu är hon själv (kusinen alltså) inte så överväldigad för hon har drabbats av den värsta sortens graviditetsillamående. Läget är sängliggande, kräkandes och panikslagen.. Men så fort hon spytt klart antar jag hon kommer kunna glädja sig lika mycket som vi andra gör.

Jag blev glad. Jag blev t o m rörd.

Min bästa faster och farbror är stand in som farföräldrar till teensen då exmakens mor o far inte är livet. Nu ska dom få ett alldeles eget barnbarn.

Det barnbarnet kommer få de bästa av morföräldrar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul, då får teensen plastkusiner!!
Jag är imponerad över din karaktärsfasthet när det gäller brödet.När jag kom hem från buggen var jag tvungen att hänge mig åt några mackor.

Anonym sa...

Bästaste: Det vet du väl att jag är envisare än en åsna och rakare än en norsk fura.. Jag saknar inte klohydrater alls, är inte sugen på det.. märklig diet det här :-)

Anonym sa...

Hörru pangbruden, låter som sagt skumt att kunna tacka nej till toscanskt bröd ??? Du är i nån sorts chockkoma och förstod inte bättre ?