2008-01-17

Ser ni solen

När jag tittade ut genom fönstret från mitt "andra" kontor såg jag solen skymta fram lite längre bort. Ser ni? Det är nästan vårväder ute. Härligt om det nu inte vore för att det endast är mitten av januari. Jag har hellre snö och vinter än vårslask i januari. Fördelen är väl att min elräkning är ovanligt låg för årstiden. Jag har bergvärme och blir det för kallt går elpatronen igång som tillsatsvärme, då blir det dyrt. Men jag betalar gärna ett par kronor för att få vinter någon vecka. Det kostar att åka till fjällen för att få se snö med.

Som kuriosa kan jag nämna att solen lyser på de kvarter som Håkan Nesser beskriver i sin bok Kim Novak badade aldrig...

Visst är jag intressant idag? :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är just nu i Hjalmar Bergmans födelsestad. Även här kan man ( om man har riktigt god vilja)se solen försiktigt titta fram ovanför hustaken.

Anonym sa...

Mycket intressant och kulturellt inlägg, inget surande här inte, o bra knorr på slutet som en riktig kåsör