2008-01-07

Skynda skynda

Gårdagskvällen ägnade jag så mycket jag kunde åt att se på reprisen av Kallas "backryck". Jäklar vilken fart hon hade under skidorna, hon såg ut som en pigg liten iller när hon for förbi den stumma finskan. Härligt att skåda. Som hon åker skidor vill jag skjuta.

Och Gunde Svan som stod bredvid och coachade.. han är ju en komiker av rang även i sportsammanhang. Ett gammalt välbeprövat Gundeuttryck är ju skynda skynda.. det stämmer in här på jobbet idag.

Vi har upptaktsträff med alla nya studerande idag och jag är nerlusad med frågor både från elever och lärare. Här är det verkligen skynda skynda.

Visst är det trist att Kajsa slutar, nu när det är OS och allt. Jag tycker Kajsa är en bra och värdig representant för Idrottssverige och hade unnat henne en OS medalj, läs guld. Men som hon säger hon har ingen motivation.. hon har helt enkelt tappat lusten och då går det inte längre.

Trist men allt för sant.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tappade lustar och tappade sugar är nästan omöjliga att få fatt på igen.

Anonym sa...

Som du skjuter vill jag rida!!

Anonym sa...

Bettan: Om du rider som jag sköt igår hade brutit varenda ben i kroppen..

Magnus... jodå allt är möjligt..tro mig!

Anonym sa...

Det låter förtröstansfullt (finns det ordet förresten..) att tappade lustar och tappade sugar kan återfås ! Finns det ett recept eller en checklista man kan få någonstans ??

Anonym sa...

Jag tror att Kajsas tappade lust bara är den biologiska klockan som klämtar. Hon har just gift sig och vill skaffa barn.

Anonym sa...

Malte: Om man vill ha barn så är det väl dumt att tappa lusten ;-)