2008-01-09

Kuddbekännelse

En del par har skilda sovrum, vi har skilda hus! Inte för att vi inte står ut med varandra utan mest för att vi har barn och deras skolor och andra föräldrar att ta hänsyn till.

Vi lever tillsammans i två hus och försöker att bo växelvis hos varandra så ofta som möjligt. De veckor vi har barnen blir det oftast så att vi på vardagarn sover åtskilda.

Jag sover bäst med min snarkande kära pojkvän bredvid. Jag vet att det är en defekt att sova gott bredvid någon som snarkar men på något sätt så sover jag tryggt och lugnt när han är där. Ljudet börjar bli bekant.

Detta innebär att jag hitills inte varit så förtjust i att sova åtskild från honom. Förräns nu! Jag har kommit på en alldeles utmärkt sak med att han sover i sitt eget hus. Jag kan tjuvlåna hans kudde!

Straxt före jul köpte han sig en egen kudde att ha i mitt hem. En alldeles perfekt kudde, som gjord för mig ;-) Nu är det så att han värnar oerhört om sin egna kudde så hur mycket lock och pock jag än försöker med är han ovanligt motsträvig och sover gott på den själv. Här lånas inte ut någon kudde inte.

Men när han inte är där.. Ja då ligger kudden under mitt huvud och jag sussar sött.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var väl ett lättlöst problem. Han får väl köpa en likadan kudde till dig för han unnar väl dig det bästa ;-) Förrresten så har ju du ett VISA-kort nu så det är väl bara att shoppa.

Anonym sa...

Det var den dyra fina kudden.. ;-)

Och jag fick ju ett täcke..

Anonym sa...

Göm VISA-kortet och övertyga honom om ditt behov av hans kudde, nyförlovade som ni är kan han inte motstå dig. Därmed kan du förlusta dig med VISA-kortet på annat skoj