2008-01-14

Frågvisa troll :-)

Lotta skrev i en kommentar om hur hennes son frågar de där frågorna ni vet om hur de kom in i mammas mage och hur de kommer ut. Roande frågor som inte alltid lätta att svara på. En period brukar dom nöja sig med "du kom ut samma väg som du kom in" Men ibland kommer följdfrågorna.

Jag kommer ihåg när Stora Buppen envisades med att vilja veta hur han kom ut ur min mage. Hur han kom in var inte på tapeten, antar han trodde att han bara "blev till där inne".

Jag förklarade lugnt och sansat hur han kom ut och vilken väg han tog... Jag förklarade att alla barn kom ut den vägen. Då tittade han förskräckt på mig och sa med ett något "äcklat" eller kanske förfärat ansiktsuttryck.

"Men inte kungen i allafall" :-)

Kanske inte kungen då...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, kjesarsnitt uppfanns för länge sedan eftersom de kungliga ej kunde komma ut den vägen.Undrar hur de på den tiden kunde komma in????

Anonym sa...

Kjejsarsnitt ska det vara. Min dator tar ej tangenterna ordentlig

Anonym sa...

Fel igen!!Kejsarsnitt stavas så här.

Anonym sa...

Bästaste: Är du säker på att det inte stavas tjejsarsnitt? :-)

Anonym sa...

Jag får diskutera stavningen med min bästa svenskalärare!!
Kanske ska det vara tjusarsnitt???