2008-01-05

Blänkande ren! Äntligen!



Har äntligen tagit mig i kragen och tvättat bilen. Föredrar att åka in på en sån där behändig automat men med cab så går det ju inte. Suck.. Men nu är det skinande blank, tvättad och putsad. Kan dom inte sluta salta vägarna? Ja jag vet att det säkert håller nere olyckorna. Men om man halverar bildäckpriserna istället. Då har folk råd att köpa ordentliga vinterdäck och vi kan köra på härliga vintervita vägar i stället.. Man kör även långsammare på en vinterväg..

Och så slapp vi tvätta bilen så j-a ofta..

Aftonen här blir lugn, har huset fullt av gubbe, ungar och teens.. De skall väl utfodras vad det lider. Men det blir en lagom tidig kväll för i morgon är det tävling i Enköping..

Vi håller i!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min (bil)har blivit ren på det naturliga sättet!! Jag föredrar det energisnåla, jag använder mig av vattnet när det ändå strilar ner från himmelen.Nu har det dessutom kommit snö som lagt sig på bilen som en skuminpackning.

Anonym sa...

du är rolig du "bästaste vännen", jag kör med samma stil som du. Naturligt ska det vara ! (Lat, jag, inte då). Skuminpackning ??? Låter mer som nåt en frisersalong brukar rekommendera.