2008-01-06

En curlingmorsas förbannelse

Stora Buppen befinner sig hos en kompis i andra änden av stora staden. Då vårt hus ligger en bit utanför på landet är det ca 2 mil (enkel resa) det rör sig om.

Busskortet har han inte laddat (man kan inte göra det på stadsbussarna) och dit tog han sig genom att "smöra" för sin far.. så guess what!

Moi måste om ca en timme, absolut inte tidigare, gå ut ur stugvärmen och borsta av all snö från min nytvättade bil. Sen måste jag sätta mig i bilen och köra 4 mil på dessa f-b saltade vägar för att hämta gossebarnet.

Varför? Jag är väl en curlingmorsa. Vad annars?

Den elaka i mig tänker.. vafan köp grabben ett par skidor så får han ta sig hem själv i fortsättningen. Men min stora son vet exakt hur han ska få sin mamma att göra som han vill. Med mild röst säger han "men jag var ju så snäll igår".. och jag smälter som is i solsken..

Hmm "snäll" var det innan han åt upp alla chips tro..

Inga kommentarer: