2008-01-21

Silvertejp på Norrköpingsvägen.

Nä nu j-r blir det silvertejp på Norrköpingsvägen hör jag mig själv skrika inne i huvudet. Nu undrar ni säkert vad som föranleder detta ylande. Svaret stavas stor, fet rödhårig katt!

Nu är inte jag så här morbid i vanlig fall men när han, för jag vet inte vilken gång i ordningen, spytt upp en död råtta på någon matta, i soffan eller, gud förbjude, i min säng blir jag komplett galen. Han är ju en storjägare den katten men kan han inte bara jaga i väg råttorna och mössen. Lite sjas på er liksom. Måste han äta upp alla? Han får ju bara massa mask i magen och spyr upp dom igen.

Slivertejpen då.. Jo han är en smart j-l den rackaren så han undgår skickligt alla bilar, varför jag i ett ilsksint ögonblick hotade honom med att om han spydde en gång till i min säng så blev han fastspänd på nämnda sätt. Troligen förstod han inte vad jag sa för han spyr än.

Men det slutar alltid med att jag petar i honom allehanda maskmedel och han ligger hopkrupen spinnandes och tittar på mig med sina "katten i shrekfilmen ögon" och jag smälter som vax. Jag hör mig själv säga med ljuv stämma "Följ med matte så ska du få lite paté".

Slivertejpen är glömd för den här gången.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Stackarn!!! Vad glad över att finns, jag minns när han var svårt skadad.

Anonym sa...

Katter är mitt favvisdjur, men spyråttor låter inte jättetrevligt. Dessutom vill jag inte låta dem leka med min (eller egentligen dotterns) hamster. Jag är inte sugen på att se en spyhamster.

Anonym sa...

Dr S Min fjåårtis hade både hamstrar och katter hos sin pappa ett tag i allafall.. Sen släppte hon ut hamstrarna :-)

Bästaste: När katten var sjuk var det ju en annan sak:-)

Anonym sa...

Vet ni att hamstrar kan skrika!!! Vår röda, numera döda katt brukade roa sig med att få tag på hamstern. Har vaknat av ett konstigt skrikande när kissen bar upp den till oss och in under sängen.

Anonym sa...

Men är det så konstigt att hamstern skrek, "bästaste": dödsångest förstås. TÄnk på det pangbruden, om din katt hör silvertejp så kanske han oxå börjar yla. För den som är intresserad var vår katt nästan ute på Blocket igår (typ bortskänkes mot annonskostnad eller nåt). Han äter mina nya IKEA-blommor och sen spyr han. Senast i min vita (?!)fåtölj...

Anonym sa...

Gatuflickan. Jag har slivertejp hemma jag kan komma på stört:-)