2008-01-18

KP som kronprins


KP meddelade igår att han kan tänka sig att byta jobb. Han skulle kunna bli kronprins. Ja ni läste rätt. Ett bra jobb ansåg han då kunde han puttra omkring i en båt och fiska lite på väg till de olika platserna han var anmodad att besöka. Inte skulle han ha några problem med att se intresserad ut heller, vanliga jobbminen duger gott. Hantera sax var han också säker på att klara av. Massa anställda som skötte hushållet och ett par miljoner om året från staten var tilltalande. Jo kronprins skulle passa honom fint. Jaga kunde han också tänka sig skytt som han är. Jag påpekade att han kanske var tvungen att både använda slips och äta massa mat han inte gillar, typ grönsaker. Men det var inga problem han var ju kronprins alltså bestämde han.

Nu har inte jag några ambitioner at bli kronprinsessa så Vickan här kommer ett erbjudande. En bättre begagnad 43 åring, snäll mot barn och djur. Han har inte lika många rutor på magen som din Daniel troligen har, men en stor kan han uppvisa. Oftast är han medgörlig och följer gärna med på dina resor runt om i världen. Låt han bara prova det lokala fisket så får du inga problem. Du behöver inte heller plåga dig med att föda massa barn, det medför han i boet. En charmerande ung gosse som passerat blöj och skrikstadiet. Du kan lätt ägna dig åt karriären och figuren får du behålla.

Den enda eftergift du behöver göra är att i framtiden se till att på varenda Nobelfest servera stekt Gös från Väringen med blåbands vitvinssås och kokt ris. Grönsaker göre sig icke besvär.

Själv kan jag ta din Daniel och emigrera till Brasilien.

5 kommentarer:

Anonym sa...

OK, då utnämner jag mig till KP:s adjutant.
Mina kontaktproblem är ej ännu lösta.

Lotta sa...

Trodde inte nyförlovade försökte auktionera ut sin respektive så snart :-)

Anonym sa...

Jamen vad sk ajag göra, karln vill ju göra karriär som kronprins:-)

Anonym sa...

Men hörru Pangbruden, du skulle förmodligen inte stå ut en sekund där i Brasilien med den där Daniel. Han ser oerhört fånig ut. Du skulle dränka dig i caprinha och längta hem till din pangpojke tror jag...

Anonym sa...

Jag gillar caprihina :-)