2008-01-04

Listigt

Hade ett intressant samtal med min chef idag. Intressant på så vis att jag lyckades få fram en del kritik jag har mot vissa saker på mitt jobb. Och hur han hanterar vissa situationer, utan att han surnade till.

Jag vet att många försökt före mig men stött på patrull. Han har mest blivit sur, fått taggarna utåt och gått i någon slags försvarposition á la japansk stridskonst.

Jag tror jag lyckades.. han lyssnade, förstod, "tog till sig" och vi kunde disskutera reella förslag till ändringar..

Hur jag gjorde? Ordvrängde såklart. Jag har tänkt igenom hur jag skulle lägga fram mina åsikter i flera månader och på vilket sätt. Med min chef gäller att han måste fås att tro att förslaget man kommer med är hans.. typ..

Och som ni alla redan vet så övergår kvinnans list alltid mannens förstånd;-) Eller? ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja , han kan vara lättlurad!!

Anonym sa...

Jag brukar göra likadant med min chef. Lite kvinnlig list har man allt snappat upp genom åren.

Anonym sa...

Malte: Eller så har du en hög dos av kvinnliga könshorman:-) Å andra sidan konstaterade ju vi idag att jag knappast kan göra 3 saker på en gång.. hmm.. Gjorde väl slut på all kvinnlighet i mitt samtal med chefen:-) Snyggt pangat idag btw