2008-01-11

Morgonkaffe!

Jag älskar mina barn, tro inget annat! Jag skulle gå genom eld för dom, ge mitt eget liv för dom etc etc. Men varannan fredag när dom åker till sin pappa så tycker jag det är skönt.

De veckor jag är barnledig infaller ett visst lugn i huset. Maten tar inte slut i kylskåp och skafferi efter en kvart. Det ligger inte kläder strödda överallt. Badrumsgolvet är inte belamrat av deras blöta handdukar. På halvgolvet ligger inte en hög med kläder efter att de duschat. Jag behöver inte fara staden runt som en skottspole för att hämta upp dom hos allehanda kamrater. Jag bestämmer återigen över fjärrkontrollen.

Men framför allt. När dom inte är hemma så finns det alltid en skvätt mjölk till mitt morgonkaffe!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fjärrkontrollen är min!

Anonym sa...

:-) Tänkte väl att du skulle säga det..

Anonym sa...

Finns det inte fjärrkontroller med lösenord? Så de endast kan användas av behörig personal? Det är ju lösenord på allt annat nuförtiden?

Anonym sa...

Jag har sett fjärrkontroll med tumavtrycksavläsare! Det enda jag minns av den var "för dyr"!

Pangbruden sa...

Fjäärkontroll med lösenord.. hmm en ypperlig idé..