2008-01-10

I valet och kvalet


Det finns nästan ingenting som är så roligt som att tävla i skytte. Att gå en bana i skogen, nya förutsättningar och nya mål att utmana vid varje station. Misslyckas man i den ena klassen kan man alltid komma igen i någon av de andra vapengrupperna. Jag får endorfinkickar och skjutsuget är ständigt närvarande.

På söndag är det en tävling i Överum, ca 20 mil bort. Samma dag inträder min 27-års dag för 15é gången så hela den här veckan har jag varit i valet och kvalet.. Åka och tävla eller stanna hemma och fira? Jag är ambivalent av naturen så kära pojkvännen har lugnt inväntat mitt beslut. Han vet att jag ändrar mig från dag till dag.

Nu har jag i allafall bestämt mig. Inget skytte. Familjen får gå först denna helg. Så kära skyttevänner ni får klara er utan oss. Vi stannar hemma och proppar i oss tårta och andra godsaker.

Skjutsuget får jag bota en annan helg:-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Finns väl fler sätt än med kulor och krut och bota ett skjutsug...

Anonym sa...

Magnus: så sant somdet är sagt.. det beror helt på vilket slags skjutsug man pratar om :-)

Anonym sa...

Och skulle det "vanliga" skjutsuget komma så är det ju dax om knappt två veckor i Överum igen... Så Örebro får dominera en gång till! :-)