2008-01-24

Doping

Suck.. ännu ett dopingfall.. Kajsa Varis..igen!! Säger som Magda, hur dum kan man vara? Jag kan inte acceptera doping. En del tycker att man ska släppa det fritt så kan "må bäste dopade man/kvinna vinna" Men jag kan inte sälla mig till den åsikten. Jag tror att den enskilde inte är så j-a sugen alla gånger på att stoppa sig medel men så många andra faktorer styr. Att vinna ger så mycket pengar, ära och berömmelse. Många har ett enormt "tryck" på sig. En del vet kanske inte riktigt vad dom stoppar i sig, litar på sin omgivining. Å andra sidan så bestämmer man faktiskt själv vad man ska svälja. Vad tycker ni?

Och varför anser en del att ACO inte kan/ska tävla i skidskytte-VM i femte månaden? Jag tävlade minsann i vanligt skytte när jag var i nionde månaden. Stod stadigt som en tall.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja... pistolskytte och droger känns som en spännande kombination.

Anonym sa...

Dr S inte just.. Vi dricke rinte ens kaffe när vi tävlar man blir bara skakig..

Lotta sa...

Klart hon ska åka VM! De får väl gräva en grop i mattan så att magen får plats när hon ligger på skjutvallen.
Själv kunde jag knappt släpa mig 100 meter till busshållsplatsen när jag väntade barn, så tävla på VM-nivå låter fantastiskt att klara av när man är i välsignat tillstånd.

Anonym sa...

Uppåttjack och pistolskytte i skogen, hur slutar en sån kombination? (och så hade den klubben utraderat sina medlemmar...)

Anonym sa...

Gatuflickan: Uppåttjack??
Jag fattar inte, när det gäller min idrott är jag oerhört seriös..

Lotta: Nej hon imponerar ACO hoppas det grå bra. Sådär bra som det gick för LivGrethe Skjelbreid P

Anonym sa...

bara skojade, Pangbruden, fick en association till konstiga droger och skytte..verkar läskigt. Har förstått att ni är superseriösa. Inte ens kaffe, tänk då skulle jag inte vara vaken och då skjuter man nog inge bra...