2008-01-17

Kläderna av


Så fort jag kommer hem så åker kläderna av. Ja dra nu inte allt för stora växlar på det, jag åker ju inte hem lunchtid. Ha ha ha. Nej jag tar av mig jobbkläderna som oftast är av modell något finare och kryper in i "nu är jag mig själv kläderna". Jogging, pyjamas, stora T-shirts och liknande. Jag har en arsenal av friluftskläder, och jag trivs bäst i överdragsbyxor, kängor och mössa. Skidkläder och t o m flytoverall går även det bra.

Det är lite märkligt det här för jag har alltid sett på mig själv som en "franskt" rökandes och rödvinspimplande brutta i högklackat. Gärna vistandes på restaurang eller chic konstutställning. Men jag slutade röka för åtskilliga år sen, rödvin dricker jag oftast i KP´s sällskap och då är joggingbrallan på. Högklackat kan jag väl ha under arbetstid men sällan annars. Restaurang javisst oftast lunchtid och konstutställningar ser jag inom loppet av en kvart.

Jag kom, till min stora förvåning på, för ett antal år sen att jag är ju inte den där "franska" donnan som jag trodde jag var. Jag är ju en idrottsnörd och skogsmulle. Gillar att traska i skog och mark, fältskytte, skidåkning, svampplockning och stundom fiske. Har alltid idrottat det var handboll, fotboll och DM i kulstötning. Mitt äventyr som paddlare tillsammans med prusiluiskan förtjänar en egen blog:-) I fjällvärlden får jag ro oavsett årstid. Visst kan jag väl snitsa till mig men jag trivs bäst i "slapparkläder".

Tja jag antar att har man norskt fjällblod så går det väl inte att fösöka lura sig själv särskilt länge. Friluftskläder är det bästa! Eller så är det bara mitt smarta sätt att dölja alla valkar..:-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du är som en norsk fjordhäst!!!

Anonym sa...

Rasben som en gammal Ardenner.. :-)

Anonym sa...

Roligt att du hittad mig :-)

Jag slänger också av mig kläderna när jag kommer hem. Fort på med schletna jeans eller mjukisar. Tjocka strumpor o en mjuk kofta. Går därhemma som en lodis.

Taskigt mot min man egentligen. Värsta puman på jobbet men white trash där hemma :-)

Vi hörs igen. Fru P.

Anonym sa...

Fru P: Kul att se dig här med, välkommen! till på köpet sover jag i flanellpyjamas och raggsockor eftersom jag fryser:-) Så av någon anledning fick jag ett duntäcke i julklapp.. ? Undrar vad KP ville säga med det egentligen?