2008-01-12

12 dagar....

.. tog det för min KP att tappa bort sin förlovningsring! 12 dagar! Är det rekord månne? Jag höll på att sätta rödvinet i halsen när jag upptäckte att handen var ringlös. Såg i mitt stilla sinne hur tusenlapparna fladdrade iväg. KP hade ingen aning om när han såg den sist. Han trodde han haft den hemma efter jobbet. Och kanske fanns den runt bilen för han hade ju packat upp sina nya slalomskidor som han skulle ta in och visa mig.

Sagt och gjort. Utustade med ficklampor begav vi oss ut i kvällsmörkret för att söka. I takboxen, runt träd och buskar.. ingen ring.. men till slut fann jag den bland skidemballaget i baksätet. Pust.. Vi är förlovade igen.

Men 12 dagar! Gissa vem som ska påminnas om det när han glirar mig för min stackars förrvirrade hjärna som tappar bort och glömmer saker ibland:-)

F.ö vill jag gå ut med en dementi. Vi ska INTE gifta oss. Att bli gäddhippad innebär endast att vi tjejer har en bra anledning att gå ut och partaja utan män. Inget annat. Så alla planer på svensexa för stackars KP kan ni lägga ner... tills vidare iallafall..;-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är besvärligt med ringar, det har jag alltid sagt.
Föreslår en fotboja istället.Krimnalvården brukar ju få dessa att sitta kvar. Ja den kanske inte är lika estetisk tilltalande men man kanske kan få den i ädlare metaller mot ett tillägg.

Anonym sa...

Att föräta sig är att äta för mycket.
Att försäga sig är att säga för mycket.
Att förlova sig är att lova för mycket.
Var det ni gjorde?

Anonym sa...

Vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa har ni förlovat er! GRATTIS AMie! Att du vågar satsa en gång till på riktigt! Härligt med ring på fingret! DET vill jag vara med om i mitt liv EN GÅNG! kraaaaaaam

Anonym sa...

Tack vän V. Klart jag vågar satsa, vad ska jag annars vinna??? KP är j han jag skulle ha satsat på från första början..för 20 år sen.. men då fagade jag ur..

Anonym sa...

Ja grattis på er bägge igen! Fast lite synd på svensexan är det nog allt... Det hade kunnat bli riktigt kul det där... ;-)