2008-01-17

Friskvård

På mitt jobb har vi en lov till en timmes friskvård varje vecka. Vi får även pengar tillbaka mot uppvisande av medlemsskap i någon form av träningsaktivitet. Likt många andra arbetsplatser antar jag.

Vi som sysslar med lite andra sporter än simning, gym och fotboll etc får ingenting. Dvs skytte, golf, ridning och liknande. Vi blir inte tillräckligt svettiga och andfådda, får inte upp pulsen. M a o är det ett stort antal av oss som inte kan uttnyttja varken friskvårdtimme eller friskvårdspengen.

I en by nära stora staden finns en klubb för s.k swingers de har även aktiviteter för människor som vill syssla med S/M etc. S.k open-minded. En av mina kollegor hade nu fått reda på (hur vet jag inte) att klubben erbjuder lunchaktiviteter. Lunchkn-ll på ren, felstavad svenska. Ni kanske kan föreställa er hur ett gäng övertrötta lärare drog igång efter den upplysningen:-) Det borde kunna platsa under friskvårdtimmen. Man blir ju uppenbart eller förhoppningsvis lite svettig och andfådd. Puls borde man också få, om inte annat så utav spänningen. Det kan utföras som gruppaktivtet och kan förläggas under arbetstid! Medlemskap krävs så vi borde kunna få tillbaka medlemsavgiften.

Jag har skrattat mig svettig under denna fikarast, och det är väl friskvård det med antar jag:-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skriv upp mig på ett lucnhpass i morgon...

Anonym sa...

Fick mig ett gott skratt...Bara nu inte detta tips når mina domäner och vi ska ta ställning huruvida lunchpass i erotiskt samkväm eller hur man nu ska uttrycka det, är att se som pulshöjande aktivitet som är avdragsgill..Vem kan säga nej till att det är pulshöjande och svettigt ? Man kan spinna vidare på detta resonemang, tänk om det inte blev pulshöjande och svettigt utan bara pinsamt och trist, får man dra av det då ? Här kan man fundera vidare i många olika banor, helt klart..

Anonym sa...

....och jag som är tjänstledig. Jag ska nog ta mig en allvarlig funderare på om jag ska gå in och
jobba vecka 5.

Anonym sa...

Ha ha, swingers för mig är något helt annat än vad du beskriver...

Anonym sa...

Hej alla ni som pratar om skön massage.
Jag köpte en massagefåtölj en kanonfåtölj ifrån detta företaget. Kan varmt rekommendera dem. Kostar mig inte mer än 400 Spänn / mån...
Mvh
Eva

Nettohandel.se slår sig in på marknaden med riktigt låga priser
Besöker man Nettohandel.se och deras hemsida möts man av många nya innovativa produkter för både träning, hälsa och avslappning. Ex. hästridningsmaskiner, surf & snowboard simulator, massagefåtöljer för både hembruk och företag mm.

- Vi vill vara en länk för människor att kunna investera i sitt eget välbefinnande utan att det kostar en förmögenhet. Vi försöker bland annat ha minst 50% lägre priser på massagefåtöljer än våra konkurrenter. Det finns ingen anledning att skinna kunderna. Marknaden börjar stabilisera sig nu och marknadmässiga priser måste införas på dessa produkter. Tiden med prispåslag på flera 100% på importvaror är förbi och vi satsar på att sälja större volymer än våra konkurrenter gör och då till mkt lägre priser förklarar Christian Bogensberger VD och grundare av Nettohandel.se

Nettohandel.se kommer hålla nere markandsföringsbudgeten för att istället lägga det på prisavdrag för kunden.

Vi önskar Christian Bogensberger med personal lycka till och ser med spänning fram emot hur det utvecklas för Nettohandel.se under året.

Hemsida www.nettohandel.se