2008-01-16

Surdag

Jag är inte snäll idag, coh det brukar jag vara. Jag känner att jag blir irriterad på folk vad de än frågar mig om. Inget bra när man jobbar serviceinriktiat. Läste lite i andra bloggar och Magnus och ACA har båda skrivit mycket klokt dels om Björklunds förslag till betygsliknande omdömen i skolan från åk 1. Dels om KDs obehagliga motstånd mot äktenskap mellan homosexuella. Båda har så kloka synpunkter och skriver så bra att jag blir irriterad på mig själv som inte kan uttrycka mig lika klokt om väsentliga spörsmål.

Förstår ni, det är något allvarligt surfel på mig idag! Jag gick upp och sen var den här dagen förstörd.

Jag får gå hem och dra något gammalt över mig tror jag. Och återuppstå en annan dag.

Eller så kan man ju bara skratta åt eländet:-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle oxå vilja dra nåt gammalt över mig. Eller gammalt och gammalt, det är helt ok med en lagom gammal kvinna...

Anonym sa...

Jag känner några trevliga lagom gamla kvinnor, ska tipsa dom.. ;-)

Anonym sa...

Kanske dags för surströmming på fredag!!

Anonym sa...

Men så där kan det vara ibland. Det kan det vara hormoner och att det är dax för mens och då vill man ju bara BITAS och vill ingen väl. Man kan inte alltid vara på topp och skriva kloka saker på bloggar, då är man ju inte riktigt mänsklig...

Anonym sa...

Hunger skulle jag tro, är på diet:-)

Anonym sa...

Är det inte konstig att samkönat äktenskap betyder att det är äktenskap mellan samma kön medan samkönad skola betyder att det är en skola med båda könen!