2008-02-29

Wish you were here

Sommaren -87 dog min älskade mormor plötsligt. Samtidigt drunknade en god vän, ja han var t o m en "halvpojkvän". Det var en tufft tid! Idag, ja just nu, är mina barn på begravning, utan mig, men tillsammans med andra vuxna som tar hand om dom. De tar farväl av deras konfirmationsmoromor. Denna härliga kvinna som endast blev 63 år... Jag vet att jag har två ledsna barn hemma ikväll.

Sommaren -87 lyssnade jag på den här låten, Wish you were here.. lyssnade och tänkte på mormor och Kjell Olav.. hans favoritlåt...

Idag lyssnar jag på den igen... och den får bli veckans fredagslåt till er alla som har någon ni saknar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh, I whish yo were here!! Den spelade vi på begravningen för min bästis Anna. En borglig begravning med hennes musikervänner som spelade olika låtar som hon hade tyckt om.

Anonym sa...

Stackars oss..:-(

Anonym sa...

En av mina favoritlåtar som jag vill höra på min begravning (Säg nu inte att jag inte kan höra den då för då kommer jag och spökar för dig!).

Anonym sa...

Klart du ska få den på din begravning Malte.. Själv vill jag ha Ratatas Glad att det är över:-)