2008-02-24

Störda nätter

Heta nätter i kärlekens tecken är något man borde syssla med när man är barnledig och haft en trevlig kväll med god mat och lite rödvin framför melodifestivalen. Pyttsan! I det här huset har bacillerna anfallit så till den milda grad att de nu satt sig på ljudvolymen som styr KP´s snarkning.

Det har tutats och brakats i värsta Pellefantstil i nätterna två. (Pellefant den lille blå tecknade serieelefanten som tutade knakelibraklåten minns ni honom?) Inatt gav jag upp, jag får inte sova. Jag tog mitt pick och pack och lade mig på soffan i tron att jag äntligen skulle få en god natts sömn. Men så var icke fallet. Det har regnat så det lät som kulspruterregn på altantaket och blåsten har vinit runt knuten. Katten har sprunig in och ut så kattluckan har rasslat till med jämna mellanrum. Detta trots att jag krävt att den ska vara stängd!

Jag känner hur mitt humör sjunker i takt med att jag beskriver denna horribla natt! KP? Ja han sover än..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Störda nätter är en sån del av mitt liv så jag reflekterar över när jag sovit en hel natt...

Så när du ligger och lyssnar på snark nästa gång, då vet du iaf att jag är med dig i vaket tillstånd allt som oftast...

Pangbruden sa...

Tack Frippo! Skönt att veta att jag inte är ensam..

Anonym sa...

Haha, jag tror vad du mena med uppdrag granskning var att jag valde att inte publicera din senaste kommentar?
Brukar göra så att jag bara visar kommenterar som har till blogginlägget att göra.

/Medvetenbloggare

Pangbruden sa...

Andreas: Man får aldrig aldrig aldrig censurera en pangbrud;-)