2008-02-20

Lös

Jag är lös.. Nej jag är inte barnlös, karllös, kattlös, troslös eller lös i magen. Jag är datorlös. På arbetsplatsen kommer alldeles straxt ett nytt fint möbelemang infinna sig. Elektriskt höj och sänkbart skrivbord i ek kostar dom på mig minsann. Men fram tills dess är kontoret rensat. Kommer inte åt någonting.

Hur kan jag då sitta här och blogga? Jo kollegans rum var ledigt så jag loggade in på hennes dator. Det enda jag kommer åt är internet och då får man passa på. Senare idag ska jag till det vackra Askersund för lunch och möte. En fin lite pärla till stad vid Vättern. Har ni vägarna förbi under sommartid rekomenderas ett stopp. Ta en glass nere vid hamnen och njut av de vackra vyerna.

Nej jag är inte anställd av Askersunds kommun för att marknadsföra dom, men det är en vacker lite småstad och sådana ska man ta tillvara på.

På tal om det..det närmar sig sommarsemester... Jag börjar troligen v 28..alltså..

..20 v kvar! :-)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Får vänta till v 31 för semester men då är jag borta i 5 veckor. Hinner med lite ströveckor och dagar innan. Ska ju på vintersemester för första gången v 15. Blir nog inga skidor, sola på terassen passar mig bättre.

Anonym sa...

Ja hyr för guds skull inte längdskidor i allafall.. Tänk alla timmar uppe i Hurtigtorpet.. inte sjutton hjälpte dom inte:-) Jag ska till alsace v 23 sen ska jag ha i allafall 4,5 v i sommar. SM i Skåne tillsammans med familjerus och ett par dagar i Sälen är inplanerat hittills.. Skulle gärna ta en skidhelg till.. må gott!

niinis sa...

Aldrig vart i askersund...måste nog åka dit hör jag. Vad härligt med helt nya grejer till kontoret, avis!! :)

Ha en bra dag trots att du är datorlös...

Puss & Kram

Majsanochmalla sa...

Pangbruden...

Askersund får det bli.. Ungarna får käka glass å morsan gilla utsikten... För den är väl gratis?

Sen blir det boende på landet resten av sommaren... Glass får mormor och morfar bjuda på.

Majsanoch jag ska på husbilssemester m ungarna också...

Ska på rockbåt i maj, London likaså.. Typ lika kostsamt båda...

Snålresa till Grekland i aug/sep... Åka billigt, bo billigt och köpa fulvin! ;-)

Sen blir det 2-3 veckor Asien i okt/nov. Ska bli så najs!

Sen ska jag jobba järnet så det blir någon najs NY resa för " Stora T" och mig till våren...

I like...

Pok

Mallaresebralla

Majsanochmalla sa...

Sportlovet ska tillbringas i fjällen...

Barnen ska sporta och mamma sola i utomhusbaren..

Några justa tips om bästa solstolen, hur man tränger sig i baren... Eller så?

Pok

Malla

Anonym sa...

Mallan o Majsan.. Jeeesus vad resor, får jag förlja md? Jag är en j-l på attt ränga mig i baren.. min favvisreplik är att med allvarlig myndig och något bekymrad stämma säga "Ursäkta jag måste få komma fram här, jag är läkae"

POK

Anonym sa...

Jomen, Askersund kan jag åka genom flera gånger i veckan om jag vill. Det ligger liksom på vägen till Örebro. Men oftast åker jag över Tjällmo, och det är inte för det vackra landskapets skull.

Anonym sa...

Dr S.. Åker du över Tjällmo och den s.k Norrköpingsvägen till Örebro passerar du mitt hus:-) Det är visst vackert! :-)

Majsanochmalla sa...

Bra där Pangisen...

Jag har ju min sjuksköterskedress att "spä på" allvaret bakom ditt förslag.

Pok

Malla