2008-02-11

Mardrömmar

En av mina ständigt återkommande mardrömmar är att jag måste ringa till någon och det krånglar när jag ska knappa in numret. Jag försöker om och om igen utan att lyckas. Trycker fel siffror eller glömmer personens telefonnummer. En frustrerande mardröm som alltid innebär att jag vaknar med en obehaglig känsla. Tyd den drömmen ni? :-)

Tyvärr kan ju drömmar slå in och nu har det rammat mig. På mitt ena kontor ska man slå två nollor för att komma ut på linjen och på mitt andra räcker det med en nolla. På det ena behöver jag aldrig slå riktnummer om jag ska till Örebro men på det andra är jag tvungen. Det här är så förvirrande för mig att jag aldrig lyckas komma ihåg vart jag ska göra det ena eller andra vilket innebär att jag får slå om telefonnummer flera gånger innan jag lyckas.

Drömmen har besannats och det har blivit en mardröm att jobba....

Inga kommentarer: