2008-02-18

Barn + snö = rätt!

Barn och snö är en fantatisk kombination. Inte bara har killarna åkt utför hela dagarna när dom kommit tillbaka till huset har dom kastat sig över spadar och pulkor. Åkt nerför slänten och grävt snögrottor. Inget tjat om datorer eller tv inte. Vi hade även ett litet spontant snöbollskrig som jag utnämnt mig till vinnare av efter att ha lyckats pricka min kära pojkvän mitt på skolten med en fin lite pärla:-)

När jag kom hem i dag på lunchen för att rasta mitt knä så kom 5 grabbar ca 13-17 år från grannhuset också tillbaka släpandes på sina "snöbörds" och skidor. Efter dom ätit klart (antar jag) rusade dom runt på tomten i vilda uppslupna snöbollskrig, brottningsmatcher och grävde ännu fler snögrottor. Jag stod och tittade på dom och bara njöt av scenariot. Lyckliga barn! Vem f-n kan ha snöbollskrig i lera?

Barn och ungdomar behöver snö. Dom blir som kalvar på grönbete. Vi har helt enkelt för lite snö här i mellan och sydsverige. Jag tror jag ska starta en Facebookgrupp och därigenom kräva mer snö på vintrarna.

Tror ni det fungerar?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag säger bara, lycka till, Pangis...hahaha (tror de högre makterna skiter i våra snöproblem utan sitter där var de nu är och vilka de nu är och tänker "ja ja, där får dem, de där förbaskade atmosfärförstörarna")

Anonym sa...

Måste vara SMHI du menar.. Kom tillbka Åsa Bodén allt är förlåtet:-)

Anonym sa...

Det var gatuflickan som skrev det anonyma inlägget och som inte får till det med alla j-vla knapptryckningar...Fast vad gäller Åsa Bodén ÄR inte allt förlåtet. Kanske det är HON som ligger bakom det är med snön...??

Anonym sa...

Jag saknar inte Åska Bodén däremot saknar jag John Pölman.

niinis sa...

Håller sååå med dig!! Har tyckt såå synd om mina grabbar nu när det inte funnits en tillstymmelse til snö...

Nåväl, om ett par veckor åker vi upp o åker lite i Mora. Orsa backen...

Sen åker ungarna med sin pappa till Idre..

Det ser underbart ut med all snö! Som det SKA vara i februari!!

Kram o välkommen hem!

Anonym sa...

Ja även om jag typ är i fjällen en gång vart femte år så är det underbart och jag ska försöka se till att jag och min familj blir en fjällfamilj. I dessa tider när både vi föräldrar och barn sitter så mycket vid datorer och tv-apparater är det ju underbart att bara få vara uppe i fjällvärlden.

Att sen ta en öl på after ski eller få åka lite slalom vore ju inte heller fel.

Anonym sa...

Ja snö och fjäll gör underverk både med stora och små..

niinis.. jag är avis..längtar tillbaka till fjällen.

Mttias.. vänta tills din Maxkille blir i pulkaåldern! En underbar tid!