2008-02-05

Dagens irrfärd

Efter förmiddagsfikat upptäckte jag till min stora förskräckelse att min mobil var borta, igen!!!!! Irrade runt i korridoren, på damtoan rusade därefter in till damerna i fiket. Två gånger antastade jag en kollega och frågade stint om han verkligen inte hade sett den. Han var ju sist från personalrummet. Jag gick även noggrant igenom matlådepåsen som låg i kylskåpet.

Till slut gav jag upp och gick till mitt kontor tog jobbtelefonen och ringde upp mobilen. Det surrade och ringde.........från byxfickan!!!

Jag tror jag måste söka för det här?? :-)

16 kommentarer:

Anonym sa...

När du ringde dig själv, sökte du inte för det här då?

Anonym sa...

Malte: Jag borde ha gjort det.. Tror du jag andats in för mycket bly??

Den allvetande brädhögen sa...

Häromdagen hade det snöat mycket. Jag var tvungen att borsta av bilen, omsorgsfullt, innan jag kunde använda den.
När jag var färdig med avborstningen, letade jag förtvivlat efter bilnyckeln. Den låg inte i någon av jackfickorna, kollade minst tre gånger i vardera fickan.
Då blev jag övertygad om att jag låtit nycklarna sitta kvar i bildörrens lås, och därmed borstat ner nycklarna i den djupa omkringliggande snön.
(SJÄLVKLART hade jag bråttom.)
Inombords svärandes, sprang jag in efter extranycklarna, satte mig i bilen... OCH DÄR... satt givetvis nycklarna i tändningslåset!!!
Jag TROR oftast att jag är slarvigare än vad jag är, därför tittar jag inte på så "präktiga" ställen som t ex tändningslåset.

Det verkar vara så med din historia också. Du förutsätter att du lagt ifrån dig mobilen, alltså letar du...???

Anonym sa...

Stina: Välkommen till min värld du själsfrände:-) Exakt så gör jag ofta.. underbart! :-)

Buzan sa...

inte då! Det händer mig ständigt och jämt! Och jag är fullt frisk.. tror jag?

Anonym sa...

Buzan... Är du helt säker;-)

Anonym sa...

Haha, underhållning på hög nivå. Tycker du låter som en disträ person (från en som oxå är en disträ person ibland/ibland stenkoll)

Anonym sa...

Jag tror du andades in alldeles för mycket gula blend i din ungdom...:)

Anonym sa...

Gula Blend!! Jag rökte inga Gula Blend i min ungdom jagh rökte John Silver!! Blend var för chickens.. Numera är jag avhållsam:-)

Pangbruden sa...

Stina vet du vad??!! Tror du inte på sjutton att när jag skulle åka hem hittade jag inte bilnyckel och då satt den kvar i tändningslåset!! Jag todde det spökade en stund:-)

Den allvetande brädhögen sa...

Buuuuh!

Avdelningen creepy var det väl dags för igen då?

Skräckisen Stina har planterat idéer hos dig...

HA HA HA!

Vi får väl bilda klubben för/mot saker vi TROR att vi tappat bort :-)!

Pangbruden sa...

Ja och vår ordförande kan vara min bästaste vännen, hon kan tappa bort saker som ingen annan kan:-)

Anonym sa...

Jag undrar fortfarande vem som svarade när du ringde dig själv? Och kunde inte den personen hjälpa dig iså fall?
(När jag ringde gatflickan i nyår var det ju inte hon som svarade när hon hade tappat bort sin telefon)

Pangbruden sa...

Det var ingen som svarade men jag svär på att det gick fram signaler i telefonen istället för att tuta upptaget.. Spooky det med;-)

Anonym sa...

Äh du hittar på...Jag minns hur det sögs på gula blend utanför Kraka...

Pangbruden sa...

Icke.. På min tid blossade man inne i Kraka för det första. Man behövde inte gå ut.. Jag bytte ner mig från John Silver till Marlboro light när jag pluggade och efteråt när jag blev gravid bytte jag ner mig till superäckliga Gula Blend.. Men inte en dag innan jag blev gravid.. där var det nödcigg :-) Sen slutade jag!