2008-02-21

Inventering

Jag ska inventeras i eftermiddag. Japp så är det. Jag ska kunskapsinventeras av personalchefen. Ännu en organisationsförändring står för dörren och all administrativ personal ska kunskapsinventeras.

Åhh min lista är lång efter snart 20 år i branchen.. så jag är inte orolig eller så. Bara lite less.

Förra året tvingades jag byta arbetsplats, samma jobb, annan enhet. Den enhet jag arbetade på, sökte till en gång, och stortrivdes vid gick upp i sin hemkommun. Jag blev erbjuden samma tjänst med förbehållet att jag kunde bli uppsagd eller omplacerad efter 6 mån. Grattis! Kul! Bra! Surt! Tack! Två år tidigare hade vi genomgått en större omorganisering där folk blev delvis uppsagda och några av oss fick fler arbetsuppgifter så jag var väl inte överlycklig direkt.

Min nuvarande chef stöttade mig enormt och "höll" en tjänst på sin enhet åt mig så jag kunde åtminstone kunde vara säker på att ha ett jobb. Det är en bra enhet men det har inte varit helt enkelt att byta, jag valde ju inte till ett arbete jag tvingades välja från. En viss skillnad. Det har stundtals varit känslomässigt påfrestande helt klart.

Nu ska vi omorganiseras igen, och det är bara att följa strömmen och gilla läget..

..Again... suck

8 kommentarer:

Buzan sa...

Gilla läget? Nej tack! Det där är som på min föra arbetsplats.. vi var två tjejer som visste från dag ett attså fort han skaffat 2 killar att byta oss med så kommer vi ryka.. och så blev det.
Kul att göra ett bra jobb åt någon som man vet kommer byta ut en när som hels? - NOT!!

Du fixar nog inventeringen.. Du har två öron, ögon, brön, ben, armar, händer, fötter....en hjärna, huvud, näsa, mun, navel.. vad fan kan han begära mer?

:)

*xoxo*a

Anonym sa...

Sånt där är aldrig roligt. I bland känns det som det enda som händer just nu är omorganisationer. tänk om man kan organisera bort alla om...

Anonym sa...

Ja tänk om.. Inveteringen giock bra. Vår personalchef är en klok och smart kvinna!! :-) Men omorganiseringar tär..

Anonym sa...

Blir så trött på rastlösa styrelser/chefer som för att visa resultat hela tiden skall omorganisera. Visst , det är bra ibland men varje/vartannat år, nä. Den förra måste ju sätta sig först för i h-e....

Anonym sa...

Måste också säga att det är väldigt rörigt att lämna kommentarer på denna blogg... //Teknikokunnig Lillebror som skrev detta och förra...

Anonym sa...

Mitt ex arbetar på Skanova.. fd telia fd Teliasonera Fd televerket.. bla bla bla han omorganiseras och flyttas runt på ett pag gånger om året känns det som.. Fattar inte varför men det är väl aktieägarnass vinstkrav som styr..Håller med blogspot är mycket krångligare att kommentera på.. Klicka på namn..enklast så

Anonym sa...

Är ju själv nedlagd och omflyttad 5gånger de sista drygt 10 åren så jag vet hur det känns.. Förre, numer avskedade personaldirektören för Försvaret talade om vid sista nedläggningen 2004 att "man fick gilla läget om man ville vara kvar" och enligt honom så innebar det att familjefäder från Arvidsjaur skulle sälja villan där och flytta in i en tvåa med hela familjen i någon förort i Sthlm för att kunna arbeta i Högkvarteret.. Vad positiva vi blev! ;-) Men den omorganisationen slutade i alla fall med att även han blev uppsagd och numer är personalchef på länsstyrelsen i Kronobergs län... Lyllos dom! :-)

Anonym sa...

Coach.. man kanske skulle söka jobb i Kronoberg..och bli omplacerad hit..;-)