2008-02-20

Bröllop och hummrar


Enligt gammal folktro så får kvinnor fria den 29 februari och den utvalde kan inte säga nej. Hmm man kanske skulle ta och slå till:-) Stackars KP han skulle nog sätta i halsen, men vad ska han göra? Gömma sig?

Nja det är nog bra som det är ändå men jag blev oerhört inspirerad när jag såg Niinis vackra bröllopsbilder i hennes blogg. Kika in och titta.

När jag och mitt ex gifte sig var det samtidigt som sonen döptes. Jag hade en vanlig klänning, fin men vanlig. Prästen som var kyrkoherde emeritus, dvs pensionär, tittade på mig och sade med knarrig stämma.. Jaha och du är vittnet förstår jag. Nej sa jag, jag är bruden! Ha ha ha. Han kände inte igen mig helt enkelt:-) Med ålderns rätt kanske.

Hur som helst så skulle jag gifta mig med KP av kärlek. Exet och jag gifte oss mer av praktiska juridiska skäl. Visst var vi kära men han var inte min hummer.

Det är däremot herr Andersson, min hummer, som jag ska vandra med på vår egen havsbotten till skalen trillar av! Gifta eller inte.

7 kommentarer:

Anonym sa...

KP the lobster. Det låter som han har sitt på det torra.

niinis sa...

Jag är omnämnd...*rodnar* tack!!

Åh kan du inte fria??? Guuu va myyysigt!! Hade jag inte vart gift med husbandet nu så skulle jag lätt ha friat...:)

Det är så mysigt o gifta sig...jag var ju aldrig gift med barnens pappa.

Hur det än är så känner man som du säger när det är ens hummer.....ens hummer på riktigt! :)

Puss & Kram

Anonym sa...

Hummer kommer från TV-serien Vänne.. Phoebes tankar om den rätte:-)

Giftermål.. tja.. Been there done that kanske.. men visst han är ju min hummer;-)

Anonym sa...

Jag är tveksam om denna "tradition" fortfarande stämmer. På den tiden låg skottdagen den 24 februari och det var på skottdagen som kvinnorna skulle fria. Nu ligger skottdagen den 29 februari. Så antingen gäller denna "tradition" inte längre eller så finns det numer 2 dagar för kvinnor att fria på.
Hur som helst så önskar jag att det blir till det bästa.

Nora Gyttorps Fiskeklubb sa...

Hmmm..
Jag är nog sjuk den 29:e också.
:-)

Anonym sa...

Noraq Gyttorps fiskeklubb: Är du rädd att få en gädda på kroken;-)

Anonym sa...

jag vill gå på bröllop Amie! kram från vän V mitt i natten hemkommen efter trevlig kväll på Skrapan!