2008-02-02

Dumpad igen


Jaha så var man ånyo dumpad. Med två fiskefreaks i familjen får man finna sig i att bli dumpad av och till. Själv är jag sådär lagom intresserad.

Ni förstår fiske är en egen vetenskap, ja för vissa en religion. Det finns t o m egna kalendrar när fisket är bäst, vart, och vilken sort som nappar bäst. Det är temperaturer och vattnets färg och f-n och hans mormor om vartannat ;-) Jag kan ingenting utan hakar på den wobbler jag för stunden tycker är vacker i färg och form. Resultatet brukar bli som ni ser på bilden.. Jiiihhaa 4.2 kg gös!!!! Inte fasen fattade jag att det var stort, jag fick flera stycken dylika bestar förra sommaren. Vaddå svårt att fiska gös.. ha!

En gång fick jag följa med på tävling. Gösnatta i Askersund. Det var jag och 74 fiskegalna gubbar. Så fort nån fick nåt skallade ropen över sjön Alsen och folk surrade iväg som myror mot platsen det nappade på. Jag somnade i båten... halv ett på natten fick jag napp.. 3.9 kg gös. En fjärdeplats!!! Ha! Gubbarna rusade fram och frågade vilken wobbler jag använt.. inte fasen vet jag den var rosa/grön och prickig svarade jag lagom intresserat. En sån hade dom aaaaldrig använt fick jag lite överlägset till svar. Fattar ni vad skönt det var att svara då:

Nehej, kanske inte det men så fick ni ingen fisk heller:-)!!! Den natten rockade jag fiskefett!

Men som sagt, vad hjälper det.. fisket drar och jag får sova ensam inatt. Blir rätt lugnt och skönt:-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Måste känts härligt för dig och snopet för fiskefreaken. Jag förstår mig inte heller på det här med fiske, men det klart, 74 karlar, då skulle man ju kunna titta lite på omgivningen....

Anonym sa...

Gatuflickan.. 74 fiskare och du tittar bort:-) Dom ger fullständigt f-n i allt utom gäddor..stora fina feta gäddor:-)

Anonym sa...

Ja inte är jag så fiskeintresserad jag heller, -men det är nåt du måste förklara för mig: på alla "fiskebilder" är du alltid så j-a snygg! Blir man så där snygg av att fiska? för i så fall ska jag också börja!

Anonym sa...

Ynglet: vaddå är jag inte snygg i verkligheten då?? :-) BTW du behöver inte fiska du är redan vacker som en dag.. och bara 27!!!!!

Anonym sa...

Tack, tack:) Jag menar bara att du ser ovanligt fräsch o rosig ut när du fiskar. Vågar man säga att du ser extra "norsk" ut. Blond frisk och sportig. Bara snygg i allmänhet är du ju alltid.

Anonym sa...

Ynglet: Man behöver norskt blod för att se rosig ut på fiskebilder.. Det och ljusa slingor i håret.-)