2008-02-10

En riktig pangdag!

När jag gick in i det här skytteåret hade jag noll förväntningar. Ett mål har varit att hålla mig kvar i klass 3 och att få skjuta SM 2009. Det målet har jag uppnått på årets två första tävlingar. Jag är överväldigad. Och glad. Jag satsar så mycket tid och pengar på detta att jag skulle ljuga om jag sa att jag skjuter enbart för att det är kul. Det kan jag göra på banan men mina tävlingsinstinkter har vaknat, jag erkänner jag gillar att placera mig. Jag deppar inte ihop om jag inte gör det för oftast tävlar jag mot mig själv och med min mycket erfarne skytt till man får jag enorm stöttning i det mentala och det tekniska. Han håller mig nere på jorden mentalt varför jag avslappnat kan skjuta bra.

Nu kan det i och för sig bli så att jag under resten av året missar grovt men mitt mål är alltid 5 i snitt, dvs 40 träff. Idag överträffade jag det med råge 45 i C och vinst. I B 46 och där sköt jag jämt med SM vinnare (jag tror jag kom trea).

Det här är stort för mig, mycket stort. Jag började om för knappt 2 år sen. Min vapendragare Malte lyckades också över förväntan framför allt i revolver där han sköt 47 och min käresta missade inte ett enda skott! Han är enorm min KP! För mina tjejer i Uppsala gick det också bra speciellt ynglet som även hon sköt 45 träff i C. Malte, Ynglet och jag började ungefär samtidigt. Övriga klubbkompisar regerade i Överum i dag. Vi var 1, 2, 3 etc i varje klass. Det är stort! Men inte lika stort som Sanna Kallurs världsrekord, vilken tjej!

Nu är jag enormt sliten det tar på krafterna att vara borta i 11 timmar och ha fullt fokus två varv.

Men knäna är intakta! :-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skall erkänna att jag inte förstår någonting... men det låter bra :-)

Pangbruden sa...

:-) Nej det är svårt men det gick jävligt bra idag!

Buzan sa...

Låter ju SKJUTBRA :) Grattis igen. *löv*

Anonym sa...

Toppen!! Både bra skjut OCH hela knän. Det här kan du leva länge på, speciellt när vardagen känns grå och trist!!

niinis sa...

WOW..... du skjuter altlså...ahaaa.....lampan tänds ovanför huvudet! De e därför du heter pangbrud ju! Trodde det berodde på att du va snygg.... :)

Grattis till en bra dag!

Puss & Kram

Anonym sa...

Niinis.. :-) nja snygg är man väl inte när man är 43.. inte pangbrudssnygg iallafall:-) PoK