2008-02-05

Dejting


En av bloggrabbarna är på första dejt i kväll och jag kan inte låta bli att påminnas om min första dejt med KP (Kära Pojkvännen). Det var redan dagen efter att vi träffats igen efter alla dess år. Vi bestämde oss för att gå ut och äta lite opretentiöst sådär.. som goda vänner som var nyfikna på varandra. Minstingen var med knappt 6 år och söt som sockervadd.

Först kom jag en halvtimmer försent för jag hade missuppfattat tiden, varpå stackars KP fick messa och fråga vart jag var någonstans. Väl framme köpte vi något med löjrom minns jag och satte oss ned för att prata, minnas gamla tider och nyupptäcka varandra. Jo tja!!! Glöm det! Kära pojkvännen pratade om en annan brutta i säkert en timme.. Jag satt och nickade förstående ni vet så där lamt tjejig..:-) Jahapp tänkte jag det var det.. och jo jo.. Sen började jag må illa, riktigt illa av löjromen så jag var tvungen att åka hem och kräkas!! Vilken start va?! :-) Det är nästan ett under att vi blev tillsammans. Men eftersom det här är så äkta kärlek som kärlek bara kan vara så tog det inte långs stund förräns vi hade dejt två och tre och fyra och...

I efterhand har han berättat att han var lite avmätt sådär för att kunna fånga mig på kroken rejält den här gången. Första gången för 18 år sen var jag hal som en ål men nu fastnade jag rejält på betet. "Jag lyckades ju" svarar han när jag beklagar mig över första dejten:-) Och ja, han gjorde det!

Det är härligt att dejta. Jag och KP dejtar än. Varannan fredag när barnen åkt till sina andra föräldrar ägnas helt åt varandra. Vi dejtar helt enkelt och håller den här kärleken vid liv, alltid!

15 kommentarer:

Buzan sa...

Jag älskar dejter.. NOT!!! har hat två dejter på G som gått åt pipsvängen innan de ens blev av? Vad gör manb för fel då?? :)

Pangbruden sa...

Tja.. du dejtar ingen pistolskytt! Dom är riktiga karlar! :-) Faktum är att de andra karlarna jag dejtat inte riktigt kunnat mäta sig med de två pistolskyttarna jag haft i mitt liv, det är liksom inget krut idom :-)

Buzan sa...

hahaaah.. jag har också siktat och skjutit skarpt.. det var fan det ballaste jag gjort.. nu är det dock flera år sen jag hade en GROVkallibrig i handen :) Jom det är jag som målat. Har gjort en 4 st med samma tema, me som en bitch.. finns en till någonstans bland mina bloggar.. Finns även ett CValentinekort dör någonstans som jag gjorde förra året..:9

Pangbruden sa...

Visste väl att du var en pangbrud!
Grovkalibrigt är min specialitet..
Ska leta upp din alster på din blogg, det syns redan där att du är konstnärlig.. me like sånt, massa!

Buzan sa...

haha.. jo, jag gillar att skriva, rita,måla, snacka och annat. Måaste säga att du är en riktigt trevlig bekantskap! Glad att jag hittade hit!

Pangbruden sa...

Jag är glad för det jag med! Kram

Anonym sa...

du mamma, när jag skulle träffa en kille en gång så blev jag typ sjuk och spdde FRAMFÖR honom x) & det var typ 1 månad sedan :P // Lovisa

Pangbruden sa...

Vaaa! Träffar du killar?? Men du är ju så ung, och alldeles för vacker.. :-) Kom ner och berätta, spydde du? Var du nervös? Du som är så modig..

Anonym sa...

åååååååhhhhhhhhhhhhhhhhh va härligt det låter Amie! Finns det fler lediga män i skytteklubben av samma kaliber? Som en lika krävande person som du , dvs jag, skulle vilja dejta? kram kram från nyakupunkterad vän V

Anonym sa...

Du menar kräsen inte krävande min vän :-) Det finns en och annan trevlig skyttevän ja.. ;-) Killar med pangar.. yeees! Kram fina vän V håller tummarna för att nålsticken fungerar!

niinis sa...

Hittade hit från FruP:s sida...

låter underbart det där med dejting, unrdrar om inte maken o jag ska börja göra så när barnen far till pappa....?

Kram Nina

Pangbruden sa...

Välkommen Niinis! Klart ni ska dejta. Vi har alltid och utan undantag Tv och datorfritt. Inte ens en film. God mat hemma eller på restaurang och vin eller öl. Vi dukar fint och har levande ljus och vi pratar om allt möjligt. Jag är "stenhård" på våra heliga freagar och tror att både jag och KP riktigt längtar efter dom emllan varven. Vi är så upptagna med allt möjligt annars så dom här kvällarna är viktiga. Förälskelsen går aldrig i träda. Kram

Anonym sa...

Låter helt underbart, Pangis. Man är väl visare "varv 2" och vårdar och är rädd om på ett annat sätt. Apropå pangpojkar, finns det som sagt fler intressanta skyttepojkar så är inte bara V intresserad utan även en gatuflicka:-)

Anonym sa...

Gatuflickan jag har jobb åt dig sista helgen i mars bland ca 250 glada skyttar. Mer info fås av bästaste

Anonym sa...

Låter suspekt:"gatuflicka jobbar x-tra bland skjutgalna skyttar"...:-)