2008-02-28

Fynd

Min mor har alltid sagt att jag är född under en lycklig stjärna och banne mig om jag inte håller med henne efter idag.

Jag har fyndat! Böcker som jag vill ha och har längtat efter fanns på Kumlas eminenta bokrea till ett svindlande lågt pris! Sex stycken pärlor som bara väntar på att öppnas och njutas av. Både deckare, skönlitteratur och en historisk roman kom jag över. Utöver det kunde jag inte låta bli att inhandla två "gottefyndpåsar". Jag älskar sådana där överaskningspåsar till ett pyttepris. Fem böcker i ungdomspåsen som alla verkade riktigt bra till teensen för en 50-lapp och fem än så länge osedda romaner till mig för ynka 75 spänn. Då spelar det ingen roll om det bara är en bra bok.

Eders pangbrud förvandlades i ett huj till en bokmal som tackar sin lyckliga stjärna att hon redan bestämt sig för hemmakväll. Gissa vart ni kommer hitta mig i afton? Jo i sängen, inte med mannen i mitt liv utan med böckerna! :-)

12 kommentarer:

Anonym sa...

härligt! Jag önskar att jag hade lite tid över till böcker men tyvärr så är det inte så idag... De få tidningar jag pren på läggs på hög o dammar igen. Så tråkigt! Jag är glad för dig skull som får mysa ner dig i romanernas värld! Stor kram!

Anonym sa...

Böcker... går bort om du frågar mig. Jag hajar inte hur man kan mala igenom en bok. Så tråkigt kan man ju bara inte ha. Hajar heller inte hur man orkar hålla sig vaken alt komma ihåg vad det stod på dom två senaste sidorna.

Och sen hatar jag uttrycket, boken är mycket bättre än filmen. Möjligt, men vem bryr sig? Om jag frågar någon om filmen va bra vill jag veta om filmen va bra och inte och bokjäveln va bättre eller inte.

Jag ogillar böcker. Klart överskattad. Och rean visar bara hur intresserade folk egentligen är. Fullt pris, knappt nån köper. Rea, då rusar alla snåla bokläsare till affärerna och skall handla dessa överskattade fanstyg...

Anonym sa...

Stackars dig Frippo.. o inte skjuter du heller.. ;-) Boken är inte alltid bättre än filmen.. det håller jag med om... De bästa böcker jag läst har aldrig blivit film.
Fru P: Jag läste inte heller särskilt mycket när jag hade småbarn, det och musik föll bort någonstans.. Men orken och lusten kommer tillbaka! Lovar! Stro kram till dig med gordious

Anonym sa...

Japp, livat som tusan.

Anonym sa...

Låter härligt, du måste berätta VILKA böcker du köpt!! Jag köper sällan böcker numera, lånar mest på biblo. Lyssnade på talCD-bok i bil häromdagen när jag skulle långväga, "Tyskungen" av Camilla Läckberg. Helt OK då, men jag föredrar att LÄSA. (Leif GW Persson sa en elak kommentar vid nåt tillfälle att Läckberg skriver repliker som hämtat ur Nicke Lilltroll...Jag gillar Läckberg men fnissade för jag var tvungen att att hålla med om att han hade han en poäng där, Persson...)

Anonym sa...

Jag köper alltid en massa böcker på bokrean varje år, men jag hinner inte läsa dem.
Lyssnar däremot på ljudböcker när jag pendlar. Det är suveränt. Då hinner man med att läsa när man egentligen inte har tid. Just nu läser jag Olycksfågeln av Camilla Läckberg i bilen, Madam Terror av Jan Guillou i tvättstugan och Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson vid frukostbordet.

Anonym sa...

Själv gillar jag gamla dammiga antikvariatsböcker... historia helst, gärna memoarer och sådär härligt dammiga och gulnade som bara 100-åriga böcker kan vara.. Myn tyskalärare höll på att få dåndimpen då jag som första bok på tyska läste "På Västfronten intet nytt" följt av fältmarsalk Hindenburgs memoarer från första världskriget.. tryckt med gotiska bokstäver.. Ja, sådan är jag! :-) INgen bokrea här med billigt papper och pressade pärmar..;-)

Anonym sa...

Malte o Gatuflickan.. Jag har svårt med talböcker,kan inte koncentrera mig måste se orden och då kan jag förvinna i timmar. Köpte bla Åsa Larssons tredje bok.. svart stig.. och en bok omen Iransk kvinna i USA Nymåne..

Lasse: What can I say?? Afgahanistan.. eller?? :-)

Lotta sa...

Jag känner mig inte som någon äkta bibliotekarie längre eftersom jag inte hunnit på bokrean i år... Snyft :-)

Anonym sa...

Jag tycker det är roligt att gå och kika på böcker och ibland handla men tyvärr läser jag mer sällan nu för tiden vilket är trist. Det är en väldigt skön känsla att bara ligga och läsa en bok flera timmar men det var längesen nu.

Förutom alla pappaböcker läser jag också just nu "Snabba Cash" men har tagit en paus på ca 5-6 månader :(

Anonym sa...

Mattias, du har småbarn.. Det kommer tillbaka! Lotta!!!! Ingen bokrea.. Men Lotta??!! Vad gör dom med dig där i bunkern egentligen:-) Vui bhöver luncha snarast!

Anonym sa...

jag msåte oxå ut på bokrean... *springer*

Puss o trevlig helg!!

/ Nina