2008-02-28

Handbroms

Nej nu drar jag åt handbromsen. Det här funkar inte. Jag kan inte vara uppbokad till sen kväll varje dag när mina barn bor hos mig. Finns inte planer i världen! KP är gullig och mailar över lite klubbdokument så jag kan göra finslipningen hemma. För hemma måste jag vara ikväll. Laga riktig middag till teensen och prata med dom inför morgondagens begravning. Stora sonen behöver lite extra omvårdnad för han börjar däcka i KP´s förkylning. Till på köpet har kattskrället dragit in en hög lera på mina nyskurade golv, tack för det! Rätt åt han att han är rädd för dammsugaren för den åker fram ikväll;-)

Morgonens minipangbrud! Som alltid är livet orättvist. Eller det är väl så att åldern gör livet orättvist. När jag vaknar ser jag ut som ett rakblad! Det brukar ta en timme att hämta sig efter chocken jag får om jag råkar se mig i spegeln. Den här donnan glider ner för trappan.

Vacker som en dag innan den ens har börjat.

11 kommentarer:

Anonym sa...

That´s life.............döttrarna är alltid vackrare än urmodern. Så ska det vara!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Piuuuh...rätt att du drog handbromsen! :)

Äh lägg av, du e ju hur snygg som helst ju!!

Puss pådej!

Puss Nina

Anonym sa...

Nina.. Im in love.. with you! :-)

Anonym sa...

Äh, hon kommer förfalla hon oxå...;)
Närå, äpplet och trädet du vet...

Anonym sa...

Magnus.. Nu är jag in love with you toooooo ;-)

Anonym sa...

Om du ser ut som ett rakblad när du vaknar måste du va rätt vass av dig. Jag som trodde att du var seg som en kola på mornarna.

Anonym sa...

Tack Malte.. Du tycker alltså jag är snäll o söt;-)

Anonym sa...

Ja, ens barn är ljuvliga som karameller vilken tid på dygnet som helst...Min favoritreplik "du är ju så söt när ditt lilla ansikte kommer fram"...

Anonym sa...

Gatu: Du låte "gammal" när du säger så:-) Min mormor lät så när jag var teen..

Majsanochmalla sa...

vi får hajja att våra glansdagar e över och tacka gud för sminket..kram
Hon e jättevacker!!!

Anonym sa...

M&M Tack, ja hon är finfin.. vad sägs om Botox?