2008-02-04

"Holen hinel"

När fjååårtisen var en liten Busa var hon ovanligt morgonpigg. Jag minns i synnerhet en gång när jag blev väckt av att någon skakade på mig och glatt utropade: Mamma mamma vakna det äl mollon. En blick på klockan sa mig att nej det var det inte alls hon var bara 04.00, varpå jag försökte få Busan att somna om med orden. Nej gumman det är inte morgon sov en stund till. Då fick jag förnärmat till svar: Det äl visst mollon holen hinel! :-)

Och så har förmiddagen i Närke varit, vackert solsken, holen hinel.

Och Busan är ingen Busa längre utan en Fjååårtis som inte är allt för morgonpigg:-)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Iiiiiii. Sött.
Hade det varit Fröken Mitten så hade det låtit så här: "tolen tinej" :-)

Buzan sa...

hahaha.. holen hinel inte på liten busa när mamma blir väckt 04.00 om det varit Buzan inte. :9

Fast du kanske ska vara glad att hon sove vid 4tiden numera :) Annars vet man ju inte vilka tokigheter de kan vara ute på.

Anonym sa...

Ställ klockan på fyra i morgon bitti. Slit av tjejens täcke och tokskrik att det är så jävla soligt ute så hon måste upp. Hämd en en anrättning som bäst serveras när man som minst anar det...

Anonym sa...

Ja ni en sak är säker man väcker inte den fjååårtis som sover:-)

Anonym sa...

Härligt, hur kunde man motstå sånt förr (för det kunde man ju..)? 6-årsgluggen t ex är ju oemotståndlig. Har kort på min snart 14-åring + kompis på kylskåpet där de var ca 6-7 med världens charmigaste gluggar. De ser helt galna ut och jag blir på så gott humör ut varje gång jag ser kortet..

Anonym sa...

Magnus: Fjååårtisen hälsar "fan vad taskig du är" Men hon garvar rätt mycket:-)

Buzan fjåårtisen hälsar att då sover ju mamma med..hmm:-)

FruP: fjååårtisen vill också ha en treåring.. får vi låna?:-)

Gatuflickan: Glugg och utstående öron det var melodin härhemma:-)

Anonym sa...

Jag är en taskig jävel, så är det bara...;)

Anonym sa...

hahahhahha! :D jag med ! iaf ibland :P // amies dotter