2008-02-02

Oväder:-)


Snön yr utanför fönstret och det blåser halv storm. Fullkomligt underbart. Jag är ett ovädersfreak. Det får gärna storma, åska, vräkregna eller komma så mycket snö att man knappt tar sig ut. Strömmern kan gå och man får kura ihop sig i soffan med filtar och värmeljus. Ja i lagom dos såklart. Jag vill ju inte att någon ska skadas eller att man är strömlös i veckor. Men f.ö stiger lyckohormonerna i mig när naturens krafter brakar loss. Jag tror denna oväderslycka startade i mig när jag som barn upplevde riktiga smällkallevintrar i Norska fjällen. Glömmer aldrig julen -74. Minus 48 grader.. vi barn fick inte ens gå ut, men gissa om vi var ompysslade. Mormor eldade i kaminerna och vi matades med värmande äkta norsk "kokesjokolade". Och tänk er ett åskväder i fjällen mäktigt är ordet!

Bara tvättberget Goliat har minskat lite till ska jag krypa ihop i soffan med en bra dvd.

Hoppas vi blir insnöade.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Har precis sett färdigt på Crash. Suverän film, om du inte sett den måste du se den. Ja, du MÅSTE, så bra är den...

Anonym sa...

Magnus: Har inte sett den men lovar att jag ska, tack för tipset. Du ska se I am legend.. annorlunda skräck helt klart men bra, mkt bättre än 28 dagar senare.

Anonym sa...

Jag ska däremot inte se på film. Jag ska ta mig ut i ovädret och äta middag med min syster på Stallyktan. Hoppas jag hittar hem!!

Anonym sa...

Jag är också förtjust i oväder. Hällregn, snöstorm, tokblåsväder osv men INTE åska o blixtar. Då blir jag rädd som ett litet barn, sätter mig i bilen o skakar.

Här är det också alldeles supervitt ute, snön ligger tjock o mullig överallt. Det knastrar o viner i fönstren. Mmmm härligt!

Pangbruden sa...

Fru P. Åska är bara farligt ute på sjön eller kalhyggen och liknande. Nästa gång sätt dig mitt i rummet kura under en filt och beskåda det vackra åskvädret runt dig. Den slår bara ner i den högsta punkten och aldrig i något som är omgivet av ett skal. Mao du behöver inte sitta i bilen utan kan vara inne i huset!