2008-02-11

IKEA

Jag lovar, tre skrikandes barn en lördagseftermiddag på IKEA är en baggis jämfört med att släpa dit sin man, till på köpet sin förkylda man. ;-) Men jag är inte särkild lättskrämd så vi bestämde träff. IKEA 16.30 efter arbetstid. Be there, sharp!

Väl inne rasslade jag runt i hopp om att hitta en ny kontorsstol till överkomligt pris och eventuellt en ny trendig sänggavel. KP kvicknade till vid åsynen av allehanda billigt färglatt och mer eller mindre nyttigt gods. Jag kroknade mer och mer, benen blev tröttare och tröttare, huvudet tungt. Ingen stol dög, små söta lampor ratades, inte en matta i min vagn inte och badrumsmöblerna var alla fula för att inte tala om sänggavlarna. Ett par chokladkakor och några plastpåsar senare satt jag i bilen på väg hem igen. Hann inte mer än innanför dörren härhemma så attjoo! Första nysningen!

Inte nog med att skrälldusen varit sjuk och tråkig hela helgen nu har smittat mig också!

2 kommentarer:

Buzan sa...

Nää, men sötins.. inte ska du ta och bli sjuk nu när det nästan är helg... ;9

Pangbruden sa...

Buz: Jag är redan frisk, tur det för jag ska tuill sälen i helgen:-)