2008-02-15

Till fjälls


Mitt högra knä är inte vad det borde vara. Det är t o m smärtsamt att gå nedför i trappor. Jag lider med mig själv för jag inser att utförsåkning inte kommer stå på programmet de närmaste dagarna. I morgon bitti packar vi bilen och far till Sälen jag, KP och killarna. Fjååårtisen vägrar fjällen och stannar hemma hos sin pappa:-) Tillsammans med bästaste vännen ska vi tillbringa några skiddagar där. En passion nästan i linje med skytte. Innan jag återupptog skyttet åkte jag och barnen (ja även fjåårtisen på den tiden) skidor var och varannnan helg. Favoritplatsen är Trysil men jag rekomenderar även Romme Alpin som ligger endast 2 timmars bilresa bort.

Men efter att ha börjat åka till Bästaste i Sälen har jag ordentligt fastnat för backarna där. Men nu håller nog inte mitt ben för några snabba nersusningar i skönaste carvingstil. Bästaste och jag ska gå på tur, det har vi funderat på länge. Hon är Vasaloppsåkerska minsann och när jag var barn i Norge.. ja då gick jag på tur jämt! Så söndag och måndag ska spenderas längs med fjällryggen medförandes en ryggsäck full med allehanda godsaker. Killarna får inta backarna utan oss.

Ni får hålla utkik för jag kommer att mobilblogga med massa bilder av mer eller mindre bra kvalitet.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad det ser härligt ut!

niinis sa...

ÅÅÅÅÅH...jag blir avundfrisk som tusan nu!!! Jag vill oxå!!! Jag älskar verkligen sälen, jag har vart där i många år och är sååå kääär i hela sälen!

Oh, ska bli underbrt att ta del av massa fina bilder därifrån...

Hoppas ni få en underbar resa.

Massa kramar från mig!

Anonym sa...

Det låter ju himmla skönt! Blir lätt avunsjuk på er. Hoppas ni får bra väder och några sköna dagar.

Pangbruden sa...

Gammis vi kommer inte på vinterserien på lördag. Alla papper finns inlagda i stugan. Enl årets inbjudan kan man skjuta den vid andra tillfällen så vi kör omgång ett någon annan dag alt nästa lördag.

Dr S och Niinis: Ja vad kan jag säga mer än att fjällen är härliga. Året om faktiskt! Jag gillar t o m Sälen på sommaren. Men så är jag en gammal fjällget:-) Kram

Anonym sa...

Lider med dig som ska vara i Sälen men som måste hasa runt på längd när du har härliga Lindvallen precis om hörnet. Få ordning på ditt knä nu! (Men med lite jaegermeister eller nåt annat med procent i innanför västen kanske skidåkningen blir skojsigare...??)

Anonym sa...

Gatuflickan Bästaste och jag har med en skätt strårom.. 80% :-)

Anonym sa...

Jag har naturligtvis Jägermeister,
tro inte nåt annat!!

Anonym sa...

Yeees bäde jäger och rom då ska vi väl klara av 10 km på längden.. En em MÅSTE jag susa nedför... Eller åtminstone några åk.. Samme gick med på det vi pratade om btw..