2008-09-29

Två förvirrade damer

Jag och Bästaste är verkligen "two of a kind":-) Inte konstigt att vi har så roligt ihop. Vi är oerhört lika. Lika vimsiga, lika förvirrade och lika benägna till att skratta åt det. Det som skiljer oss åt är att jag har jättebra lokalsinne och sifferminne medans hon inte har något alls. Ja hon har väl andra sinnen men inte något av dessa:-)

Tanken med vår Londontripp var att vi först skulle ta oss till Worcter. Henens son bor och pluggar där. Bästaste mindes exakt vad billigt det var att åka tåg mellan London och Worcter. Vi bokade därför inte flyg till Birgingham, som var mycket dyrare. Vi bokade därmed in två nätter fr o m Söndag i London på ett hotell vid Hyde Park och ett jättetidigt flyg så vi skulle hinna med lite i Worcter under lördagen och där bo på ett Bed and Brekfast.

En ypperlig planering tyckte vi båda ända tills vi pratade med hennes son, som förklarade prisläget för oss...

Det visade sig att det kostar "mätt i pengar" att åka tåg mellan Worcter och London, något ingen normal resekassa kan stå ut med:-) Nu var vi tvugna att boka in en extranatt på vårt hotell i London och det fanns ju givetvis inte:-) Boka om flyg från London till Birgingham med Ryan Air är nästan stört omöjligt.

Läget är därför följande. Vi kommer till London jättetidigt på Lördagmorgon. Där får vi knata runt med våra väskor till kl 14.00 då vi kan checka in på ett hotell i närheten av British Museum. Dagen därpå måste vi checka ut klockan 11.00 för att först kl.14.00 kunna checka in på hotellet vid Hyde Park. Vi får alltså traska runt med våra resväskor i två dagar mer eller mindre. Hotellen ligger tack o lov på varsin sida om Oxford Street så vi får väl ta lätt packning och fylla väskorna efter vägen:-)

Vi i ett nötskal!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det där med in och utcheckning på hotell kan man ju bli tokig på. Det finns ju inget värre än om man har en sen hemresa från utlandet men tvingas checka ut tidigt och inte få pusta ut på rummet innan man ska åka eller om man är på konferens och tvingas stressa under de minimala lunchuppehållen sista dagen för utcheckning. Lycka till ändå med din resa och jag är säker på att ni får en upplevelse för livet, det låter så hehe /kram Lena

Pangbruden sa...

Ja vi får väl gå på en pub annars:-)

Anonym sa...

precis va jag tänkte säga sätt er på puben, eller så kollar ni om ni kan lämna bagaget tidigare på hotellet det brukar ju inte vara problem heller så vidt det inte är en bomb i den hahaha//Monica

Anonym sa...

Ni får så klart ställa väskorna på det hotellet ni ska sova på. Så gjorde vi iWarzava!!

Kram på rej
MiaiGävle

Anonym sa...

Svar - energi och energi, ibland så far fan i mig och jag bara bestämmer mig för att göra något, och då gör jag det med besked *S*

Anonym sa...

Åhjaa, jag kan det periodiska systemet fortfarande och är inte rädd för att åka vilse. Alltid upplever man något nytt när man tar en annan väg än man tänkt sig