2008-09-10

Ack ljuva ungdom

Där kom jag ner på jorden med ett brak:-) Dotterns mildhet räckte ungefär ett dygn. Igår när jag ringde henne, glad som bara en "älskad" tonårsmammma kan vara, så fräste det mest i andra änden av luren.

Jag hade haft den dåliga smaken att ringa när hon satt på bussen med sina kompisar:-)

Fjunet däremot meddelade stolt att han redan bjudit klassens enda tjej på studentbalen, lika bra att vara ute i god tid. Jag pratade med tjejens mamma på föräldramötet och hörde mig för lite vad hon tycker om att vara ensam tjej. Hon var i paradiset, massa datorer och killar vad mer kunde man begära:-)

Minnen från fordom rusade genom min hjärna. När jag var nybakad student -84 fick jag någon form av praktikarbete på SJ´s banområdesexpedition i Kristinehamn. Jag var 19 år, räknade löner, och det var jag och 300 killar i varierande ålder. Gissa om det stundom var lämmeltåg in på mitt rum. Det var banne mig det bästa jobb jag haft, hahhaah. Vilka tider.

Numer får jag vara glad om någon i pensionsåldern behagar titta in eller om KP raringen dyker upp på IKEA:-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart är kort *S*

Anonym sa...

det måste du vel fatta att man inte ringer när man sitter på bussen med kompisar !!!
Helllllooooooo;)
Monica

Anonym sa...

Det var väldigt oförskämt av dig att ringa just som hon satt på bussen med kompisar. Tänk efter lite nästa gång ;-)