2008-09-14

Kaffe på sängen

KP raringen tror jag kan sova hur länge som helst på morgonen. Bortsett om han ska fiska eller skjuta då förstås. Men är han ledig ja då sover han likt en tonåring.

Eftersom jag själv är ganska så morgonpigg har det föranlett viss ojämlikhet i detta hus under helgerna.

Det är alltid han som får kaffe på sängen!

Jag är inte van med det, jag är van att vara den som får kaffe på sängen. När Ex14 var en liten busa drillade jag henne i "kaffepåsängenkonsten" Hon låg resolut bredvid mig på morgonen och ropade ut i köket att "Paaappaaaa vi vill ha baffe nu" Ja hon sa baffe inte kaffe:-)

Vilken far kan motstå det? Exet kom med kaffekopp till mig och en likadan med mjölk i till lilla Busan, sen låg vi i sängen hon och jag och mös med varsinn kaffekopp och tidningen.

Undrar om det fungerar att göra likadant idag:-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har du fått nåt kaffe än??

sofie sa...

Prova nån morron,endera blir det kaffe på sängen ellr så blir det inte.Men du måste kanske säga baffe då står han inte emot.Ligg kvar nästa helg i sängen tills han kliver upp o ropa jag vill ha baffe.:-)

Anonym sa...

Åhh jag har provat men jag ids inte ligga i sängen halva förmiddagen:-)