2008-09-05

Filminspelning

Håkan Nesser tillbringade sina gymnasieår på Alléskolan i Hallsberg, skolan där jag numera arbetar på 25%. I dagarna två har det varit filminspelning här i staden och framför allt på skolan. Boken "Picadilly Circus ligger inte i Kumla" ska på vita duken. När vi var nere och åt lunch såg vi ett myller av 60-talsklädda elever som är statister. Tror ni teensen härute är nöjda eller?:-)

Filmteamet (Ni ser deras bilar på bilden) var däremot nöjda när de kom in i lektionssalarna och såg att allt var sig likt sen 60-talet! Jag vet inte om det är ett särskilt bra betyg...

6 kommentarer:

Monica sa...

va roligt ;)

Anonym sa...

Tycker inte jag...

MiasomelitesurförattPangisinte skriverhoshennelängre:ó(

Anonym sa...

När Bavaria Film var hos oss hade de 2 ölstbilar, 1 buss, 2 skåpbilar, 1 limosine och 5 personbilar.

Anonym sa...

lastbilar inte ölstbilar

Anonym sa...

Jag förstår din omedelbara tanke när de sa det att de tycker att klassrummet ser ut som det gjorde på 1960talet./persiljeland.blogg.se

Anonym sa...

Jag bodde i Harven (har visst bytt namn för ett tag sen) till jag var 9. Var dit och tog en snabb titt där en dag i juni då jag var på begravning i närheten. Vad risigt det såg ut var min första tanke. Det var tomt i "min" lägenhet.