2008-09-07

Bortskämda, Aspar och annat trams

Vi är lite bortskämda KP raringen och jag. När vi kom traskade vi upp en sväng i skogen bakom hans hus och plockade med en påsa trattkantareller hem. Nu har vi ätit tortellini med trattisar, ädelost och salami.. Inte helt fel.

Liten Tass ringde nyss, mycket glad och upprymd. Han hade fångat en Asp, ja inte trädet Asp utan fisken Asp. En bjässe på 5 kilo vilket är mycket för svenska rekordet ligger på ca 8 kilo:-) Vill ni se bild på den gå in på Team Kulings blogg.

I morgon måste jag ta tag i armen, det här går inte längre.. Det är värst vad mycket fel det är på mig helt plötsligt. Jag är lite för ung för att vara i reparationsåldern så det är en aning irriterande:-)

Fin kväll alla vi ska däcka i soffan med söndagstidningar och kanske någon film.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Detsamma på er. Tack för idag!

Monica sa...

du måste vila lite du har ju fullt tempo hela tiden ;)

Anonym sa...

Yngletgumman, tack själv det här fixade du och Malte galant!

Monica.. Jag är rätt bra på att vila och att undvika stress så det är ok. tack för omtanken min vän!