2008-09-29

Ogrästankar

En tanke har börjat gro i mig. En tanke som jag inte vill ska gro i mig men som konsekvent ges näring. Ett riktigt ogräs till tanke. något som förstör min vackra rabatt. En rabatt som jag vårdat och pysslat om.

I stället för att min tanke gödslas och gödslas vore det bättre att ge den något utrotande. Något som drog upp den med rötterna och att jorden den planterats i saneras från tankens gift en gång för alla. Jag kan inte ensam göra den saneringen då jag själv inte planterat tanken. Jag har inte heller gödslat den och gett den näring. Det är en tanke jag inte vill ha, och ej heller bett om. Men likförbannat har den påtvingats mig.

Jag hoppas att den innan veckan är över har vissnat bort, utrotats och aldrig mer kommer tillbaka.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Uscha! Dom är jobbiga dom tankarna...

Försöker skicka över en massa ogräsmedel och annat....

MEN, kom ihåg att du får tänka tanken, låt den bara gå förbi, sen...
FÖR OM man tänker jag får INTE tänka på XDFSERDFG... då jobbar för och emot inne i dig.

Typ, Pangis, du får INTE tänka på en ROSA elefant..... vad gör man då?? Just det... Så för att inte låta tankarna gro och ta för mycket plats, TÄNK tanken, låt den gå förbi och så tänker vi på nåt annat!

KRAM på dig!

Miasomfåttlovattslutaältasaker

Anonym sa...

Tack raring! Jag visste du skulle fatta!

Anonym sa...

Jag förstår precis hur du känner och jag tror att man måste ta sig tid att tänka ordentligt. Det är man skyldig sig själv.

Monica sa...

bort bort med tankarna....hmmm kommer inte från rätt munn ;) ettersom jag själv är en tänkare ... Men forsök


tack för kommentaren !


Kram ;)