2008-09-15

Dekoderkrångel

I går meddelades det på SVT att man var tvungen att göra en ominstallation av dekodern om man hade egen antenn. Jag tillhör den berörda gruppen och eftersom jag gärna har tillgång till kanal 1 och 2, jag betalar ju min licens laglydigt, så gjorde jag en omsökning.

Resultatet blev att alla j-a kanaler ligger huller om buller, jag hittar ingenting. SVT 1 låg på kanalplats 831!!! Det enda som fanns på sin plats var trean och det är den kanal jag ser minst på. Inte nog med det, mitt bland alla TV kanaler låg en och annan radiokanal och skvalpade. Jag lyssnar väl för tusan inte på radion när jag någon gång ser på TV´n.

Halva kvällen gick åt att försöka återskapa kanallistan. Men som förr blir den aldrig, jag funderar starkt på att strunta i TV-licensen framöver. Krångel är det minsta jag behöver i mitt liv.

Såg jag sällan på TV förr lär det ju inte bli mer nu när jag inte kan zappa efter ordning.

6 kommentarer:

sofie sa...

Har du kommit i håg och ringt vc?Kram

Pangbruden sa...

Japp! Kram

Pangbruden sa...

Har telefontid i em, dvs telefontid för rådgivning och bokningav läkartid.

sofie sa...

Hoppas att du får en snabb tid hos läkaren vill veta om du har bolleria innan jag flyttar så jag slipper vara det över en månad.

sofie sa...

Orolig nån stans ska det stå

Pangbruden sa...

Du ska få veta, jag lovar! Tack gulliga du för omtanken!