2008-09-20

Bättre en Pangis i båten än en gädda på kroken..eller?


Idag ska jag göra något riktigt ovanligt. Något jag inte hinner med, eller kanske bortprioriterar. Jag ska åka in till stan och fika med en kompis. En av mina bästa vänner, som jag ser alltför sällan numera. Den här gången beror det nog mer på hennes nya kärlek än på mig:-)

Märkligt att man även som 40 plussare vill isolera sig när man är nyförälskad. Hur gammal man än blir så finns det draget i en. Nu är det väl inte så praktiskt möjligt alla gånger med jobb, barn och massa åtaganden men så fort man får chansen så coconar man in sig i sin lilla kärleksbubbla. Visst är det härligt?

Faktum är att jag än idag gillar att cocona mig lite med KP raringen, ni vet mina heliga fredagar. Den här helgen har han dock valt att fiska i stället för att vara med mig! Kan ni tänka.. vad är vitsen med att befinna sig på Fryken på gäddfestival när man istället har en äkta gammgädda hemma:-) Hur många gäddor tror ni man draggar upp på sträckan Kil-Sunne-Kil:-)

Fika och lite shopping på stan var det ja..av med pyjamasen och in i "gåpåstanstassen" :-)

Härlig lördag önskar jag er!

5 kommentarer:

sofie sa...

Han lär väl komma på vad han går miste om i dag :-)Kanske halv ångrar han sig att han inte for till dig i stället.Kram

Pangbruden sa...

... Troligen inte Sofie:-) Förr fryser nog helvetet till is:-) Men mig gör det inget, jag gillar att skrota runt för mig själv.. Kram till dig!

Majsanochmalla sa...

Åhhh... I dag skulle ju även jag och Monica varit med om planerna för en gångs skull funkat som man tänkt sig...

SURT!!

Pok

Mallaönskardigbästadagenbralla

Monica sa...

håller med mallabralla,

Det kunde varit vi *förlåt* mig !
Men vi kommer snart eller hur mallabralla, vi sover hos pangis
istället vi kan ta tältet med hahahaet

Anonym sa...

Det finns plats hos pangis.. jag har två hus och en lekstuga:-) Hade ni varit här hade vi kunnat shoppa loss