2008-09-04

Samsynta


KP raringen och jag har samma syn. Vi har inte bara samma synsätt på saker och ting utan vi har helt enkelt samma syn. Ögon fokuserar likadant. Hur jag vet det? Jo mina vänner, på söndag ska jag låna hans revolver (min krånglar) så idag var jag, som ni vet, och sköt in den. Då provskjuter man och kollar vart träffen sitter. Jag behövde inte skruva på siktet alls, hans syninställning och min är klart kompatibla.

Nu saknas bara att jag skjuter som honom också.. :-)

F.ö hann jag hem mellan skyttet och föräldramötet så pangen är tryggt inlåst. Ingen svart märklig väska fick följa med.

Sonens gymnasieval verkar mer och mer likna en hit:-) Vilket glädjer både Fjunet själv och hans föräldrar:-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skrev ju tidigare att du kunde maila mig Pangis men jag kan svara lite kort på dina jobbfunderingar här istället.

Jag jobbar ju på Integrationsenheten och kan svara på någon av frågorna medan vissa saker inte ligger på vårt ansvarsområde.

SFI drivs i år av vår kommun efter att Lernia hade SFI:n ifjol.

När vi haft inskrivningssamtal med någon nyanländ invandrare så skickar vi en anmälningsblankett till SFI. De har sen löpande intag och när det blir dags brukar en av våra tolkar följa med dem som ska börja dit första dagen.

Vi arbetar ju inte direkt så men vi skulle aldrig bara rusa in för att hämta någon till annan aktivitet om så vore fallet.

Det kanske inte hjälpte så mycket men hör gärna av dig igen om du vill fråga mer. Du kan ju maila mig i så fall. matteolsson@yahoo.se

Majsanochmalla sa...

Hahha... Vilka butterkakor ni kan vara då? Typ;

-HEJ!!! HÄR ÄR VI OCH VI ÄR ETT PAR BARA FÖR ATT VI ÄR LIKA BUTTRA BÅDA TVÅ!! ;-)

Ha det bäst och hoppas ni får en myshelg!

Pok

Mallabutterkakaiblandbralla

Anonym sa...

Mattias jag har mailat dig..tack ändå

Anonym sa...

Nu har jag mailat dig igen Matte..

Mallan.. vaddå ser vi inte lyckliga ut med våra hästhuvuden:-) POK