2008-09-06

Till min dotter


Nu skämmer jag väl ut mig för tid och evighet men när jag surfade runt på youtube (efter tips från Flunken) så hittade jag den här gamla slagdängan. Den måste varit skriven för min vackra dotter, just nu 15 år, alltid klädd i jeans och med långt ljust hår, ständigt sjungandes på senaste hiten. Det var nästan så det stockade sig i halsen på mig när jag hörde texten. Busangumman den här skulle jag sjunga för dig! Det enda som inte stämmer är att min gumma inte har blåa ögon, hon har riktigt knallgröna!

My little witch:-)

6 kommentarer:

Harmonica man! sa...

Det gäller att visa sina tonåringar rätt saker för att dom inte ska skämmas. Rammones och Hårdrock satte ouplånliga spår i min sons liv och gav hans liv en ny mening!

Pangbruden sa...

Tror jag det..jag har faktiskt introduserat min son i Metallica, AC-DC och all möjlig annan hårdrock:-) Välkommen btw!

Anonym sa...

Älskling!

Skulle jag glömma ditt telefonnummer...det har jag intatuerat på min underarm! Vet du, min son har bytt ut muspekaren från den traditionella pilen till en drake. Det gör mig smått vansinnig. Iaf jag lyssnade oxå på Flamingokvintetten...fniss. De är ju asbra...eller?!

Pusspuss

Monica sa...

;) bra där! va glad hon måste ha blivit *ler*

Majsanochmalla sa...

Visste väl att det finns en mening även med den låten... Det är ju din vackra de sjunger om... Nu grät även Malla en tår...

Vet ju att du kramar om vackra när tillfälle ges... Tar du i lite extra från mig nästa gång? Snälla´rå...

Pok

Mallakännervddumenarbralla

Anonym sa...

Mallan.. Det vet du! POK

Karin: En drake går väl ann.. Fjunet bytte mot en cigarett!!! när han var liten..suck:-)