2008-09-12

Guldsubstans i tillvaron

J-gt trött, ja det kanske jag är. Inte så konstigt egentligen. Se bara på mitt helgschema. Tvätta, gräsmattan, skjutbanan, källaren och tvätta igen. Jag blir uttråkad bara av tanken om jag ska vara ärlig.

Man behöver lite guldsubstans i tillvaron. Nu ska jag iofs inte klaga jag har en bra tillvaro. En lugn tillvaro med kärlek, fin familj och trygghet. Jag har intressen och vänner men ibland behövs det där lilla extra. Något som gör att man går igång lite. Guldsubstansen som ger lite extra energi och näring.

Nej en liten resa är nog vad jag behöver, eller kanske lite avancerad shopping. Guldsubstans för mig brukar vara att ha en resa inplanerad. Något att drömma om och spara till. Läsa reseguider och böcker om landets kök. Nu när det inte blir något med Dubai behöver jag något annat att drömma om, och då menar jag inte någon skjutning i Norge.

Jag har som sagt inga höga krav, en lite resa bara så piggnar jag nog till igen;-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Känner mig också lite trött och hängig men det beror nog mest på förkylningen jag har men har ju en uppiggande resa med avancerad shopping framför mig. Åker med P till Falkenberg under nästa och då "måste" man ju till GeKås i Ullared. Hoppas det är kö denna gång ;-) Ska bli skönt med en veckas semester

Pangbruden sa...

Ja ni båda behöver verkligen semester efter den här sommaren:-) Både resa och shopping.. härligt.. Sen är ju inte jag direkt någon som skulle palla att gå på Ullared:-)

Anonym sa...

Gullegumman!
Tänk om du kunde följa med till Turkiet istället... Ta KP med dig på en Restresa... mys och mumsa!!
KRAM på dig Kompis!

Miasomskahemochpackaväskan

Pangbruden sa...

Jag önskar det vore möjligt men KP raringen har ingen semester kvar.. han bytte jobb och då blir det så..:-(((

Jag är avis på dig som får resa iväg.. Kan du packa ner mig i handbagaget kanske:-)